news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوتخاطراتخاطرات
نسخه قابل چاپ
1376/10/12

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب در اولین جمعه ماه مبارک رمضان

ملت مسلمان ایران، امروز در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، با حضوری گسترده و پر شکوه در نماز جمعه شهرها و مناطق مختلف کشور، به سپاس و ستایش پرودگار مهربان پرداخت و همایشی پر شکوه از آگاهی، بیداری و وحدت را به نمایش گذاشت.
در تهران نیز برغم بارش برف و باران، انبوه مردم روزه دار در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف گرد آمدند تا به امامت ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه ای، اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را اقامه کنند.
مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز، ضمن توصیه به تقوا و دوری از گناهان، تقوای الهی را از جمله اهداف روزه داری در ماه مبارک رمضان بر شمردند و ابراز امیدواری کردند ملت مسلمان ایران، در این ماه، تقوا را در رفتار، گفتار، احساسات و اندیشه های خود حاکم گرداند و به کمال انسانی نزدیکتر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه ای تعلیم و تزکیه را منشاء سعادت انسان در دنیا و آخرت خواندند و با اشاره به اینکه تمامی عبادات و تکالیف شرعی، ابزارهای تزکیه و تربیت انسان بشمار می روند افزودند: آنچه به این عبادات و از جمله روزه، ارزش حقیقی می بخشد، نیت، یعنی انجام دادن عبادات برای خدا و برای اطاعت از فرامین الهی است و همین امر است که به کارهای عادی روزه داران نیز اجر و ثواب عبادت الهی می بخشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین مفهوم واقعی روزه در روایت و احادیث، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای استعفار، طلب رحمت الهی و دوری تمامی اعضاء و جوارح انسان از گناه و وسوسه های شیطانی بر شمردند و آحاد مردم بویژه جوانان را به استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ماه رمضان، بعنوان بهار رحمت الهی توصیه کردند و این امر را موجب استمرار خیرات و برکات پروردگار به ملت مسلمان ایران و جامعه اسلامی خواندند مقام معظم رهبری در خطبه دوم نماز به تبیین اهداف استکبار جهانی در تبلیغات گسترده و بی وقفه برضد نظام اسلامی پرداختند و تصریح کردند جبهه استکبار با توجه به تجربیات خود از جمله در مسئله فروپاشی مارکسیسم، تلاش می کند با استفاده از ابزار تبلیغات، اهداف مورد نظر خود را در ایران نیز تحقق دهد؛ اما اشتباه آنها این است که ملت ایران را با دیگر ملتها مقایسه می کنند و بر این تصورند که این ملت، سوابق جنایات، توطئه ها و خباثت گریهای آنها را فراموش کرده است و از یاد برده است که استکبار چگونه در مقاطع مختلفی همچون دوران دفاع مقدس، تلاش می کرد از دشمن با آنهمه جنایت، چهره ای موجه و منور ارائه کند و در مقابل از این ملت و جوانان نورانی و ایثارگرش، چهره یک دژخیم را در افکار عمومی جهانیان تصویر کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح اهداف تبلیغاتی جبهه استکبار به فعالیتهای گسترده رسانه های غربی برای القاء وجود اختلاف میان مسؤولان نظام اسلامی یا میان مردم و مسؤولان اشاره کردند و افزودند: آنها حتی بعد از برگزاری با شکوه اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در تهران که در واقع نمایش شگفت آور هماهنگی، وحدت عمل و قدرت مجموعه مسؤولان نظام اسلامی بود.
به تبلیغات خود در مورد وجود اختلاف در نظام اسلامی ادامه می دهند تا شاید برخی دلها را متزلزل کنند و به اهدافی دست یابند.
مقام معظم رهبری القاء وجود گرایش به غرب یا آمریکا در ایران را از دیگر محورهای مهم تبلیغاتی جبهه استکبار ارزیابی کردند و افزودند دشمن برغم آنکه استمرار جهت گیری منطقی و عقلانی نظام اسلامی را در برخورد با آمریکا مشاهده کرده تلاش می کند اینگونه القاء کند که در ایران کسی یا جناحی یا مجموعه ای به غرب و آمریکا گرایش پیدا کرده است تا شاید دوستان ما را در دنیا به تأمل وا دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تبلیغ بی اعتقادی ملت ایران به اسلام و نظام اسلامی را سومین جهت گیری عمده تبلیغات استکباری برشمردند و با اشاره به گسترش روز افزون معنویات در میان قشرهای مختلف مردم از جمله جوانان و دانشجویان فرمودند: امروز در حالیکه در آمریکا بسیاری از مصلحین و اندیشمندان از فساد روز افزون و مهار گسیخته، لب به اعتراض گشوده اند در ایران اسلامی، قشرهای مختلف مردم روز بروز به معنویات گرایش بیشتری می یابند و این از نتایج استقرار نظام اسلامی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند به یاری پروردگار، رفتار و روش ملت مسلمان و هوشیار ایران، پاسخ همه این تبلیغات را داده است و این بار نیز تلاش تبلیغاتی جبهه استکبار برای القاء اختلاف در ایران، وجود گرایش به غرب و آمریکا در نظام اسلامی و گرایش مردم به سوی مسائل غیر دینی و غیر انقلابی، بی ثمر خواهد ماند. حضرت آیت ا... خامنه ای در پایان خطبه های نماز، ضمن تأکید بر لزوم وحدت بیشتر و یکپارچگی مردم و مسؤولان در مقابل استکبار افزودند: در این ماه مبارک رمضان، با تمام وجود به پروردگار روی آورید تا خداوند همچنانکه در 19سال اخیر، شما را به عظمت و پیشرفت مادی و معنوی رسانده، از این پس نیز ملت ایران و نظام اسلامی را بر دشمنان پر هیاهو، کاملاً پیروز گرداند

برچسب‌ها: نماز جمعه؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی