news/content
نسخه قابل چاپ
1374/07/03

دیدار اعضای‌ شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌ و مسئولان‌ اجرایی‌ این‌ شورا با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار اعضای‌ شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌ و مسؤولان‌ اجرایی‌ این‌ شورا با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌، خصوصیات‌ برجسته‌ و تأثیرگذار ائمه‌ جمعه‌ را برشمردند و نقش‌ بسیار مهم‌ آنان‌ را در هدایت‌ و اداره‌ صحیح‌ امور هر منطقه‌ و نیز برخورد بنیانی‌ با توطئه‌های‌ دشمن‌ مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ امام‌ جمعه‌ ایده‌آل‌ را فردی‌ عالم‌، خطیب‌، عادل‌، موجه‌، انقلابی‌ و برخوردار از بینش‌ عمیق‌ سیاسی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: ائمه‌ جمعه‌ در سازندگی‌، اداره‌ صحیح‌ جامعه‌ و ریشه‌ کن‌ کردن‌ توطئه‌های‌ دشمن‌، نقش‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌کننده‌ای‌ دارند. روح‌ یک‌ شهر، امام‌ جمعه‌ آن‌ است‌ و هر شهر از وجود امام‌ جمعه‌ عادل‌، انقلابی‌، خطیب‌ و با فراست‌ نور می‌گیرد. امام‌ جمعه‌ با بیان‌ خود، در فضای‌ ذهنی‌ جامعه‌، فکری‌ نو را مطرح‌ می‌کند و حرکتی‌ مهم‌ را به‌ وجود می‌آورد و به‌ این‌ ترتیب‌، مشکلات‌ یک‌ شهر در زمینه‌های‌ مختلف‌، اصلاح‌ می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ بر ضرورت‌ برنامه‌ریزی‌ در جهت‌ انطباق‌ وضع‌ موجود امامت‌ جمعه‌ با وضع‌ ایده‌آل‌، تأکید کردند و فرمودند: موانع‌ موجود در عالم‌ واقع‌، حرکت‌ انسان‌ را به‌ سمت‌ هدفی‌ که‌ در نظر گرفته‌ است‌، کند می‌کند، اما عمده‌ آن‌ است‌ که‌ باید حرکتی‌ آغاز شود تا بتوان‌ با برداشتن‌ موانع‌، راه‌ پیشرفت‌ و رسیدن‌ به‌ نقطه‌ مطلوب‌ را نیز هموار کرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ تشکر از مسؤولان‌ و دست‌اندرکاران‌ شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌، جدیت‌ و دقت‌ در پیشبرد برنامه‌های‌ این‌ شورا را ضروری‌ خواندند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌، نقش‌ بسیار مهمی‌ در ایجاد هماهنگی‌ و اجرای‌ برنامه‌ریزیهای‌ سنجیده‌ و حساب‌ شده‌ برای‌ ائمه‌ جمعه‌ بر عهده‌ دارد و این‌ کار، یک‌ حسنه‌ واقعی‌ است‌ و در نتیجه‌ این‌ تلاشها، اکنون‌ ائمه‌ محترم‌ جمعه‌، در سمینارهای‌ سراسری‌، با شوق‌ و جدیتی‌ بیشتر به‌ صورتی‌ کارامدتر، حضور دارند.
پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ رسولی‌ محلاتی‌ رئیس‌ شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ ائمه‌ جمعه‌، گزارش‌ کوتاهی‌ از فعالیتهای‌ این‌ شورا ارائه‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی