news/content
نسخه قابل چاپ
1381/12/19

دیدار منتخبان‌ مردم‌ در شورای‌ شهر تهران با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، خدمت‌ به‌ مردم‌ را بالاترین‌ ارزشها برشمردند و تمامی‌ مسؤولان‌ و مدیران‌ کشور را به‌ رقابت‌ در عرصه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ فراخواندند.
ایشان‌ ظهر امروز در دیدار منتخبان‌ مردم‌ در شورای‌ شهر تهران‌ افزودند: امیدواریم‌ تشکیل‌ شوراهای‌ جدید در سرتاسر کشور به‌ آغاز مسابقه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ تبدیل‌ شود و همه‌ مسؤولان‌ در هر رده‌ و مقامی‌ با حضور در این‌ رقابت‌ اصلی‌ و رسمی‌، وظایف‌ خود را در قبال‌ مردم‌ به‌ بهترین‌ نحو انجام‌ دهند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رقابتهای‌ شبه‌سیاسی‌ و رقابتهایی‌ را که‌ هدف‌ آنها خدمت‌ به‌ مردم‌ نیست‌ بدون‌ محتوا برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: معیار مردم‌ برای‌ قضاوت‌ در مورد مسؤولان‌ و مدیران‌ کشور، عملکرد آنها در عرصه‌ خدمتگزاری‌ به‌ ملت‌ است‌ و هیچ‌ کاری‌ فوری‌تر و مهمتر از خدمت‌ به‌ مردم‌ وجود ندارد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ منتخبان‌ مردم‌ در شوراهای‌ جدید شهرها و روستاها، غالبا بعنوان‌ افراد ارزشی‌ شناخته‌ شده‌اند افزودند: شوراهای‌ شهر و شهرداران‌ سراسر کشور باید امانتدار «رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌» باشند که‌ یکی‌ از مصداقهای‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ «امین‌، قابل‌ اعتماد، با کفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌ زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی‌» است‌.
ایشان‌ شوراها و شهرداران‌ سراسر کشور را به‌ ایجاد ارتباط خوب‌ با مردم‌، ارائه‌ گزارش‌ کار به‌ مردم‌ و اهتمام‌ کامل‌ به‌ رفع‌ مشکلات‌ قشرهای‌ محروم‌ توصیه‌ کردند و افزودند: کارهایی‌ نظیر سفرهای‌ بیهوده‌، تجمل‌گرایی‌ و حقوق‌های‌ گزاف‌، خلاف‌ عدالت‌ است‌ و باید از آنها پرهیز کرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ کار کردن‌ بسیجی‌ را حلال‌ مشکلات‌ کشور برشمردند و با اشاره‌ به‌ اینکه‌ بسیاری‌ از متخصصین‌ تراز اول‌ علمی‌ کشور با روحیه‌ بسیجی‌ کار می‌کنند افزودند: باید با روحیه‌ای‌ بسیجی‌ یعنی‌ با «احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا» کار کرد و حتی‌ یک‌ روز را برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ از دست‌ نداد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ مسائل‌ شهر تهران‌ و مشکلات‌ مردم‌ در مراجعه‌ به‌ شهرداریها اشاره‌ کردند و افزودند: سخت‌گیریهای‌ بی‌جا، معطل‌ کردن‌ و سر دوانیدن‌ مردم‌، و استفاده‌ از برخی‌ روشهای‌ غیراخلاقی‌ در قبال‌ مردم‌ از جمله‌ مشکلاتی‌ است‌ که‌ باید بموازات‌ مبارزه‌ قاطع‌ و پیگیر با فساد، حل‌ شود.
ایشان‌ اولویت‌بندی‌ مشکلات‌ تهران‌ را بر مبنای‌ «فوریت‌ آنها و تأثیر بر حل‌ مشکلات‌ دیگر» ضروری‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ لزوم‌ همکاری‌ همه‌ دستگاهها برای‌ حل‌ مشکلات‌ شهر تهران‌ افزودند: لازمست‌ با استفاده‌ از نظریات‌ کارشناسان‌ و متخصصان‌ و حل‌ منطقی‌ و تدریجی‌ مشکلات‌ موجود، تهران‌ را به‌ الگویی‌ عملی‌ از مدیریت‌ و اداره‌ یک‌ شهر بزرگ‌ تبدیل‌ کرد.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، آقای‌ چمران‌ از منتخبان‌ مردم‌ در شورای‌ شهر تهران‌ گفت‌: شورای‌ جدید شهر تهران‌ با پرهیز از کشمکش‌های‌ سیاسی‌ و بر مبنای‌ تعهد و تخصص‌ همه‌ توان‌ خود را در خدمت‌ به‌ مردم‌ بکار خواهد گرفت‌.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی