news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/09/02

دیدار نمایندگان‌ مجمع‌ طلاب‌ و فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار نمایندگان‌ مجمع‌ طلاب‌ و فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ از روحانیت‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌ و سازمان‌ ادامه‌دهنده‌ راه‌ انبیاء یاد و تأکید کردند: مهمترین‌ مسأله‌ در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ ترسیم‌ جایگاه‌ و شأن‌ روحانیت‌ و تلاش‌ خردمندانه‌ و مستمر در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ مورد نظر انبیاء است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ وظیفه‌ اصلی‌ و بسیار مهم‌ انبیاء در هدایت‌ انسان‌ برای‌ استفاده‌ از تواناییها و استعدادهای‌ موجود در خود و طبیعت‌، به‌ منظور رسیدن‌ به‌ کمال‌ انسانیت‌ افزودند: روحانیت‌ باید با تقوا و کسب‌ دانش‌ و معارف‌ لازم‌ این‌ وظیفه‌ مهم‌ انبیاء را ادامه‌ دهد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ جایگاه‌ رفیع‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ عنوان‌ پرورش‌ دهنده‌ مجموعه‌ علمی‌ ارزشمند روحانیت‌ بر لزوم‌ برطرف‌ شدن‌ برخی‌ نقایص‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ تأکید و خاطر نشان‌ کردند: مجمع‌ نمایندگان‌ طلاب‌ به‌ عنوان‌ طلاب‌ و فضلای‌ منتخب‌ حوزه‌ می‌تواند با علم‌ و آگاهی‌ و تبیین‌ صحیح‌ مسایل‌ برای‌ مدرسین‌، فضلا و طلاب‌ و همچنین‌ مردم‌ نقش‌ مهمی‌ در رفع‌ نقایص‌ حوزه‌ داشته‌ باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ لزوم‌ آشنایی‌ طلاب‌ و فضلاء را با نظر اسلام‌ درباره‌ پدیده‌های‌ جدید و هم‌ چنین‌ مسایل‌ اجتماعی‌ و سیاسی‌ مورد تأکید قرار دادند و افزودند: برخی‌ تحولات‌ و قضایای‌ کنونی‌ در جهان‌ نشانه‌های‌ آشکاری‌ از بی‌پایگی‌ و وجود خلاء در نظام‌ ما دیگری‌ مبتنی‌ بر انسان‌ محوری‌ در غرب‌، در مقابل‌ نظام‌ اسلامی‌ مبتنی‌ بر وحی‌ و تعالیم‌ پیامبر و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ حمایت‌ آمریکا به‌ عنوان‌ یکی‌ از نمادهای‌ بزرگ‌ و قدرتمند حکومت‌ مدعی‌ دمکراسی‌ و مبتنی‌ بر اندیشه‌ انسان‌ محوری‌، از رژیمی‌ که‌ در راس‌ ناقضین‌ حقوق‌ انسان‌ قرار دارد تصریح‌ کردند: امروز دنیای‌ غرب‌ و آمریکا در مقابل‌ جنایتهای‌ صهیونیستهای‌ غاصب‌ و به‌ خاک‌ و خون‌ کشیده‌ شدن‌ انسانهای‌ بیگناه‌ در فلسطین‌ به‌ جرم‌ حق‌گویی‌، تنها نظاره‌گر است‌.
ایشان‌ با انتقاد از کوتاهی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در مقابله‌ با رژیم‌ صهیونیستی‌ تأکید کردند: کشورهای‌ اسلامی‌ بویژه‌ کشورهای‌ عربی‌ باید مسأله‌ مجازات‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و حامیان‌ این‌ رژیم‌ را به‌ صورت‌ قطع‌ جریان‌ نفت‌، و سازماندهی‌ اعتراضات‌ وسیع‌ مردمی‌ جدی‌ بگیرند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ قضایای‌ انتخابات‌ آمریکا خاطرنشان‌ کردند: نمونه‌ دیگر خلاء نظامهای‌ مادی‌، مسایل‌ انتخابات‌ آمریکا و حاکمیت‌ نماینده‌ یک‌ اقلیت‌ 25 در صدی‌ بر 75 در صد است‌ که‌ پوچی‌ ادعای‌ حاکمیت‌ مردم‌ بر مردم‌ و اکثریت‌ بر اقلیت‌ را در نظامهای‌ غربی‌ نشان‌ می‌دهد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حسینی‌ بو شهری‌ رئیس‌ مجمع‌ نمایندگان‌ طلاب‌ و فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ در سخنانی‌ ضمن‌ اشاره‌ به‌ فلسفه‌ شکل‌گیری‌ این‌ مجمع‌ و مواضع‌ آن‌ در مقاطع‌ حساس‌ گفت‌: وظیفه‌ این‌ مجمع‌ تهیه‌ طرحها با استفاده‌ از نظرات‌ و پیشنهادات‌ فضلاء و طلاب‌ و انتقال‌ آنها به‌ علماء و مدرسین‌ حوزه‌ است‌.
وی‌ با اشاره‌ به‌ رهنمودهای‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سفر به‌ شهر مقدس‌ قم‌ خاطرنشان‌ کرد: مجمع‌ نمایندگان‌ طلاب‌ و فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ راهها و روشهای‌ تحقق‌ این‌ رهنمودها را در کمیته‌های‌ کارشناسی‌ بررسی‌ و پیگیری‌ کرده‌ است‌.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی