news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/08/26

دیدار صدها تن از دانش پژوهان و فرهیختگان جانباز با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در حسینیه امام خمینی (رض) با صدها تن از دانش پژوهان و فرهیختگان جانباز دیدار کردند و با در آغوش گرفتن ده‌ها تن از جانبازان بالاتر از هفتاد در صد، آنان را مورد تفقد و ملاطفت خویش قرار دادند.
در این دیدار که در فضایی آمیخته با صفای معنوی و شور و برگزار شد، مقام معظم رهبری ضمن سخنانی از جانبازان به عنوان کسانی که جلوه‌های برجسته بشری را در حد امتیازآوری در هم آمیختند و با صبر و پایمردی، راه تکامل را ادامه دادند، تجلیل کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توفیقات جانبازان را در متجلی ساختن صفات برجسته، به آنان تبریک گفتند و فرمودند: به شما مژده می‌دهم که تاریخ و چشمهای تیزبین و حقیقت یاب، جانبازان را همیشه تحسین خواهند کرد و از شما درس خواهند گرفت و من امیدوارم که در سایه توجهات خداوند متعال بتوانید تا آخرین لحظه زندگی در این راه پرافتخار، ثابت قدم بمانید و این تجربه زندگی را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، از جانبازی در راه خدا به عنوان یک امتحان الهی یاد کردند و فرمودند: امتحان الهی، تنها راه عبور به سمت کمال است و همه بدبختیهای عالم نیز از ناحیه شکست‌خورده‌هایی بوده است که نتوانستند از امتحانهای گوناگون الهی سربلند بیرون بیایند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند. آنها کسانی هستند که در امتحان الهی، شکست خورده‌اند، اما به غلط تصور می‌کنند که پیروز شده‌اند.
مقام معظم رهبری، استفاده جانبازان از باقیمانده سلامتی خود در راه خدا را به مفهوم سربلندی در امتحان الهی دانستند و خطاب به آنان فرمودند: مبادا به خاطر رنجی که برای شما به وجود آمده است، دچار ذره‌ای یأس شوید زیرا یأس، وادادگی و پشت کردن به حقیقت زندگی یک بلای بزرگ است و شما باید باقیمانده نیرو و نشاط خود را در راه تحصیل، پیشرفت فراوان علمی و نیز تکامل وجودی خویش به کار اندازید و از قدرت فکری و علمی خود در میدانهای مختلف و از جمله میدان دفاع از انقلاب و دین که بزرگترین و حساس‌ترین میدانهاست استفاده کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان بر ناتوانی قدرتهای استکباری برای وارد کردن هرگونه خدشه‌ای به بنای شامخ و مستحکم نظام اسلامی ایران تأکید کردند و فرمودند: جبهه استکبار یعنی جبهه خود پرستی و غفلت از معنویات و تلاش برای تجاوز، با هر آنچه که مانعی در راه آنها محسوب شود، به شدت دشمنی می‌کنند و امروز بزرگتر از بیداری اسلامی و حضور تعیین‌کننده اسلام در صحنه که موجد آن نظام جمهوری اسلامی است، هیچ مانعی وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، بلند شدن صدای اسلام در هر نقطه‌ای از جهان را برای شنوندگان آن امید بخش و برای مستکبران تهدیدکننده دانستند و فرمودند: امروز هر کس که در دنیا درباره اسلام و حکومت اسلامی سخنی بگوید، اذهان عمومی آن را به عنوان پیامی از یک واقعیت ممکن دریافت خواهند کرد، زیرا حکومت قدرتمند اسلامی در ایران نمونه‌ای واقعی از یک حقیقت بزرگ است که دعوت اسلامی آن را به وجود آورده است.
مقام معظم رهبری بر استحکام و اقتدار نظام اسلامی ایران در دنیا تأکید کردند و فرمودند: کسانی که دیروز در جبهه جنگ عراق، آنهمه به دشمن ملت ایران کمک کردند، اکنون با اذعان به قدرتمندی ایران اسلامی، صف کشیده‌اند تا ارتباطات خود را با ملت و دولت ایران بهبود بخشند و این خود نشاندهنده استحکام بنای نظام اسلامی در دنیاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوران بیست سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را درخشان‌ترین مقاطع تاریخ ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: تاریخ هزارساله ایران، فتوحات فراوانی را در خود ثبت کرده است، اما این فتوحات همیشه بر مبنای مرکزیت طاغوتها و محوریت افراد جبار، ظالم، متکبر و خود خواه بوده است و این در حالی است که در بیست سال گذشته، ملت ایران توانسته است استقلال، شجاعت، قدرت مادی و معنوی و جوشش استعدادها را در درون خود نشان دهد و در خدمت راستی و درستی و دین و در خدمت اخلاق و عدالت باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، مواجه بودن ملت ایران با انواع دشمنیها را یادآور شدند و فرمودند: ملت ایران در هیچ مقطعی از تاریخ مانند 20 سال گذشته با این حد از دشمنی و محاصره دشمن مواجه نبوده‌است اما با این وجود موفقیتهای بیشماری را به دست آورده است و بدون تردید بیست سال گذشته، دوران درخشان تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود.
مقام معظم رهبری، پاک کردن دوران درخشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ذهن ملت ایران را یک هدف اساسی دشمن دانستند و فرمودند: دشمن در تلاش است تا به زبان انسانهای ضعیف و حقیر و عناصر بی‌توجه به ارزشهای حقیقی ملت ایران، گذشته او را مورد توهین قرار دهند. آنها کسانی هستند که نمی‌توانند معیار اعتلای ملت ما را به عنوان یک حقیقت درخشان درک کنند و می‌خواهند ملت ایران را به وضعیت ذلت‌بار برخی از کشورهای تحت حمایت آمریکا دچار سازند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عظمت ملت ایران را مرهون توجه صادقانه، حقیقی و از روی ایمان به دین دانستند و فرمودند: هیچکس ملت ایران را به انجام این حرکت عظیم و گسترده در بیست سال گذشته مجبور نکرد، بلکه این ملت بر اساس ایمان و باور قلبی، سختیها را تحمل کرد و در میدانهای بسیار دشوار جانانه ایستاد اما عده‌ای هم بودند که در هنگامه رزم‌آوری و زورآزمایی و نشان دادن شخصیت و هویت ملی، خود را از نظرها پنهان کردند و اکنون با برطرف شدن خوف و خطر به عنوان صاحب نظر و صاحب ملت و دولت و تاریخ کشور وارد میدان شده‌اند. اینها نمی‌توانند در سرنوشت ملت ایران هیچ تأثیری داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از همسران جانبازان به سبب اهتمام در خدمت به جانبازان تقدیر و تشکر کردند و اهمیت وظایف و تکالیف دینی و قانونی مسؤولان بنیاد جانبازان و دستگاههای خدمت رسان به جانبازان را مورد تأکید قرار دادند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای فروزنده رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و تلاش آنان را در جهت کسب علم و دانش ستود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی