news/content
نسخه قابل چاپ
1377/01/30

دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان و جمعی از اعضای ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حفظ، تقویت، انسجام، و آمادگی نیروهای مسلح، به منظور دفاع از مرزهای استقلال و عزت کشور و ملت سربلند ایران تأکید فرمودند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با تبریک این روز افتخارآفرین، مجموعه نیروهای مسلح کشورمان را با توجه به جهتگیری، معنویات و بافت آن، از بزرگترین نعمتهای الهی دانستند و آحاد مردم و اعضای این نیروها را به شکرگزاری در برابر این نعمت گرانقدر توصیه کردند.
فرمانده معظم کل قوا به واقعیت موجود و غالب در ارتشهای جهان که خیل عظیم افراد سلاح به دست، در خدمت نیتهای معلول، مقاصد پلید و در راه اراده انسانهای حقیر و خود خواه به کار گرفته می‌شوند، اشاره کردند و فرمودند: وقتی انسان احساس می‌کند در سازمان مسلحی زندگی و کار می‌کند که قرار است اگر گلوله‌ای از تفنگی شلیک می‌شود، با این نیت باشد که حقی اقامه شود و باطلی از بین برود، عدلی برقرار و ظلمی نابود شود، و ملت خداجویی بتواند استقلال، شخصیت و هویت خود را در برابر متجاوزان حفظ کند، این افتخاری بزرگ و موجب شکرگزاری است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فلسفه حضور در نیروهای مسلح را فداکاری در راه دفاع از مرزهای مادی و معنوی کشور و ملت خواندند و با تأکید بر اهمیت حراست از مرزهای عزت و استقلال یک ملت فرمودند: وقتی در یک کشور، نیروهای مسلح، با عزم و اراده راسخ برای هدفهای عالی یک ملت حضور دارند، آن ملت احساس پشتگرمی می‌کند و مسؤولان آن کشور می‌توانند در برابر تجاوز، زیاده‌طلبی و زورگویی نیروهای بیگانه بگویند نه ! ایشان افزودند: بیگانه وقتی مقاصد سوء دارد، هیچ مرزی را نمی‌شناسد.
شما ببینید خلیج فارس کجاست ؟ قلمرو قدرت دولت آمریکا کجاست ؟ آنها برای خود در این منطقه، منافعی تعریف کرده‌اند که این تعریف، مورد تأیید عقلاء، منصفین و حقوق دانان عالم باشد یا نباشد، برای آنها اهمیتی ندارد، چرا که طبق قانون جنگل، فقط متکی به قدرت حیوانی هستند.
مقام معظم رهبری با انتقاد شدید از به اصطلاح "نظم جدید جهانی" که همان نظم امپراطوری است و در آن، ملتها و دولتها حرمتی ندارند، فرمودند: در چنین شرایطی، ملتی که می‌خواهد با استقلال انسانی و حقیقی خود زندگی کند و شئون واقعی خود را نگه دارد، باید بتواند از خود دفاع کند و در هنگام لازم متجاوز را از تجاوز خود پشیمان کند.
فرمانده کل قوا خطاب به نیروهای مسلح تأکید کردند: هر چه خودتان را برای حفظ استقلال حقیقی این کشور که به برکت انقلاب اسلامی به ملت داده شده است، قوی‌تر کنید ، مفیدتر است و هیچ حدی را برای تقویت معنوی و ابزاری، فکری و سازماندهی خودتان نشناسید.
مقام معظم رهبری از وحدت و پیوستگی مطلق بین ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج عظیم مردمی به عنوان بزرگترین ابزار اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و با تأکید بر لزوم خودکفایی این نیروها در زمینه‌های مختلف، حفظ دستاوردهای بزرگ مادی و معنوی ارتش را خاطر نشان ساختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ابراز امیدواری کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جهتگیریهای معنوی و پیشرفتهای مادی الگوی ارتشهای دیگر کشورها قرار گیرد.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرلشکر شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش، با تقدیم گزارشی، آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای دفاع از کیان شرف و عزت میهن و نظام اسلامی و اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا اعلام کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی