news/content
پیوندهای مرتبطخاطراتخاطراتخاطراتخاطرات
نسخه قابل چاپ
1376/11/01

دیدار اعضای شماری از تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار اعضای شماری از تشکلهای دانشجویی با ایشان، طی سخنانی توجه آنان را به بهره گرفتن از فرصت کوتاه دوران جوانی برای عبادت خدای متعال و رسیدن به خواستههای حقیقی زندگی از طریق دعا و نیایش به درگاه پروردگار جلب کردند و فراهم بودن زمینه استجابت دعا را در دوران جوانی مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در سخنانشان با تأکید بر اهمیت عبادت در دوران جوانی فرمودند: عبادت خوب و پیگیر نیازمند نشاط جسمی و روحی است که این مهم از ویژگیهای دوران جوانی محسوب میشود، بنا بر این جوانان باید قدر خود را بدانند و مراقب باشند که این فصل مهم زندگی به غفلت سپری نشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوران جوانی را عرصه پیشرفت و شکوفایی معنویت توصیف کردند و فرمودند: رشد و بالندگی احساسات و خلقیات انسان در جوانی است و انسان در این دوران است که از صفا و نورانیت معنوی بهرهای عمیق و وسیع می‌برد و رونق و شفافیت پیدا میکند، بنا بر این جوانان مسلمان ما باید خواستههای بزرگ، جلیل و با قدر و قیمت را از خداوند طلب کنند و دعا هر چه بیشتر با تضرع و جدیت و الحاح همراه باشد ، احتمال اجابت دعای آنان بیشتر خواهد شد.

حضرت آیتالله خامنهای در پایان سخنانشان جوانان کشور را به دعا برای خود، خانواده ، پدر و مادر، فرزندان، همسایگان، سربلندی و سعادت ملت مسلمان ایران، موفقیت مسئولین نظام، وحدت و همدلی مردم با یکدیگر و خشکیده شدن مفاسد گوناگون به جای مانده از دوران طاغوت سفارش کردند و برکات دعا را برای استقامت در برابر انواع تهدیدهای شیطانی برشمردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت معظمله در حسینیه امام خمینی (ره) اقامه شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی