news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتخاطراتخاطرات
نسخه قابل چاپ
1376/08/13

دیدار اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه با ایشان طی سخنانی، اهتمام به امر دانشگاه و احساس وظیفه در قبال ذهن و فکر و اندیشه نسل تحصیل کرده کشور را بخشی از مسئولیتهای حوزه‌های علمیه دانستند و بر اهمیت اصول گرایی اسلامی و انقلابی در برخورد با محیطهای علمی و دانشجویی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: روحانیت اسلام برای آن که بتواند تکلیف خود را در این دنیای پیچیده، عظیم، پرمسأله و پرمشغله ایفا کند، به حداکثر اهتمام نیاز دارد و من چشم امیدم در این کار بزرگ و نیز اصلاح امور جامعه علمی کشور، به فضلای جوان، آگاه به مسائل زمان و آشنای با مسائل کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه حوزه به مسائل دانشگاه را مسأله‌ای مهم و ضروری توصیف کردند و فرمودند: حوزه باید به جایی برسد که بتواند در ارتباط با علوم مختلفی که کوچکترین ربطی به مسائل دینی پیدا می‌کنند؛ با پاسخ به روز و برترین را داشته باشد و به صورت کتابهای درسی و مرجع در دانشگاه تدریس شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود فضلای جوان را برای حوزه‌های علمیه ضروری و تعیین‌کننده خواندند و در بخش دیگری از سخنانشان رعایت جهتگیریهای دینی و انقلابی در برخورد با مسائل علمی را حائز اهمیت و ضروری دانستند و فرمودند: دفتر همکاری حوزه و دانشگاه باید رکن مستحکمی باشد که دیگران بتوانند بران تکیه کنند و برای این منظور، جهت حرکت اعضای این دفتر باید مبتنی بر اصول گرایی به معنای حقیقی و صد در صد باشد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی