news/content
نسخه قابل چاپ
1375/03/20

برگزاری مراسم صبحگاه یگان‌های لشکرمحمد رسول‌الله(ص) در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز، در مراسم صبحگاه یگانهای مختلف لشکر حماسه ساز« محمد رسول الله(ص)» طی سخنانی بر نقش تعیین‌کننده معنویت، اخلاص و ایمان در کارایی یگانهای نظامی تأکید کردند و فرمودند: مجهزترین سپاهها و ارتشها بدون معنویت و اخلاص و ایمان کارایی ندارند و مؤمن‌ترین ارتشها نیز بدون سازماندهی و مدیریت خوب کارامد نیستند.
مقام معظم رهبری در این مراسم از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به عنوان مجموعه‌ای سرشار از انسانهای مخلص، با ایمان و اهل معنویت یاد کردند و فرمودند: برای یک ملت، برتر از این چیزی نیست که جوانانش، راه صلاح و رستگاری را بشناسند و با اراده و همت خود، آن را بپیمایند و بر همین اساس، با همه وجود خدا را سپاسگزاریم که در چنین برهه‌ای از زمان ما را با حقایق آشنا کرد و از امت و پیروان عبد صالح، برجسته و ممتاز خود یعنی امام خمینی (رض) قرار داد.
فرمانده کل قوا زندگی در فضای معنوی، مأنوس بودن با اهداف الهی و مشاهده انسانهای صالح را برای اهل بصیرت، بسیار با ارزش توصیف کردند و با اشاره به گذشته درخشان و نورانی لشکر محمد رسول الله (ص) فرمودند: هر شهیدی که در خون خود تپیده است، هر جانبازی که در میدان نبرد با دشمن، بخشی از وجود خود را به بهشت رضای الهی برده است، هر رزمنده‌ای که روز و شبی را با محنت جنگ به سرآورده است، هر حرکتی در جبهه، هر گذری از وادی کوهها و میدانهای دشوار در برابر خصم، هر اقامتی در سنگرها و در پشت خاکریزها و هر ضربه وارد آمده بر دشمن، پرونده قطور و عظیمی است که آن را با حروف نورانی لطف و فضل پروردگار در سابقه لشکر محمد رسول الله (ص) نوشته‌اند .
فرمانده کل قوا جمع بودن ماده و معنا و مضمون و قالب در لشکر محمد رسول الله را یک کار بزرگ برشمردند و با تأکید بر اهمیت حفظ استقلال کشور فرمودند: برای حفظ استقلال ایران اسلامی، تلاش بزرگی به انجام رسیده است و شمار بسیاری از بهترین جوانان این مرز و بوم به خاک و خون غلتیدند. بنا بر این استقلال کشور به مفهوم شرف و آزادی یک ملت و همچنین احراز مالکیت یک ملت بر کشور، زندگی، خانواده و ناموس خود است. قوی بودن، لازمه حفظ این استقلال است و باید هر چه می‌توانید نیرو فراهم کنید و بر آمادگی خود هر چه بیشتر بیفزایید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نظم و ترتیب ظاهری و تلاشهای به عمل آمده در این لشکر را در جهت تعمیر، نگهداری، ساخت، تولید و ابتکار، قابل تمجید دانستند و فرمودند: یگان نظامی هنگامی به قدرت واقعی دست می‌یابد که نظم و آموزش، دانش نظامی، تعمیر و نگهداری، سازماندهی و مدیریت را با ایمان و اخلاص همراه کند و امروز لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در چنین شرایطی قرار دارد.
فرمانده کل قوا اهمیت تحلیل و درک صحیح نیروهای مسلح از واقعیتها را به عنوان سیاست جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: وجود یک نیروی نظامی کارامد و عاقل و خردمند برای ملت بزرگ ایران ضروری است و لازمه این مهم آن است که نیروهای مسلح ما خوب بفهمند، خوب تحلیل کنند و واقعیتها را به روشنی دریابند. بنا بر این شناسایی، اولین مقدمه واجب، برای جنگ است و نیروهای مسلح ما باید دانشمند، خردمند، آموزش دیده، منظم، سازماندهی شده و برخوردار از مدیریت و فرماندهی خوب و نیز تجهیزات کارامد و توانا باشند تا نیروی شایسته‌ای برای ملت بزرگ ایران محسوب شوند.
بر پایه همین گزارش فرمانده کل قوا صبح امروز پس از ورود به میدان صبحگاه لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در برابر یادواره شهدا، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشتند و سپس در حالی که سرلشکر بسیجی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معظم‌له را همراهی می‌کردند، از یگانهای مستقر در میدان، سان دیدند.
پس از استقرار رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه مخصوص، پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در آمد و آیین نیایش انجام شد. آنگاه سرتیپ محمد علی جعفری فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، مقدم فرمانده کل قوا را گرامی داشت و سرتیپ محمد کوثری فرمانده لشکر محمد رسول الله گزارش کوتاهی از فعالیتهای انجام شده در جهت افزایش توانائیهای نظامی این لشکر ارائه کرد و طی آن بر آمادگی کامل نیروهای تحت امر خود برای اجرای اوامر فرمانده کل قوا تأکید کردند.
در این مراسم رزمی‌کاران جودو و تکواندو در لشکر محمد رسول الله (ص) به اجرای عملیات نمایشی پرداختند و پس از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، یگانهای مستقر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند.
این گزارش همچنین حاکی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در اجتماع بزرگ فرماندهان و شماری از رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله حضور یافتند و طی سخنان مهم و مبسوطی بر ضرورت عبرت گرفتن از حوادث مهم تاریخ و به ویژه حوادثی که به واقعه کربلا و شهادت مظلومانه حسین بن علی (ع) منجر شد، تأکید کردند.
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی