news/content
نسخه قابل چاپ
1374/09/18

دیدار اعضای‌ شوراهای‌ مرکزی‌ تشکل‌های‌ دانشجویی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار اعضای‌ شوراهای‌ مرکزی‌ تشکلهای‌ دانشجویی‌ سراسر کشور با ایشان‌ که‌ در شهر مقدس‌ قم‌ انجام‌ شد طی‌ سخنانی‌، نقش‌ دانشجویان‌ را در آینده‌ هر جامعه‌ای‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌کننده‌ دانستند و اهمیت‌ رشد ایمان‌ مذهبی‌، اندیشه‌ اسلامی‌ و نیز توجه‌ هر چه‌ بیشتر به‌ تعبد و تسلیم‌ خدا بودن‌ را در محیطهای‌ دانشجویی‌ و دانشگاهها مورد تأکید قرار دادند.
در این‌ دیدار که‌ با ابراز احساسات‌ خالصانه‌ دانشجویان‌ و سردادن‌ شعارهایی‌ در تبعیت‌ از ولایت‌ اسلامی‌ توأم‌ بود، مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ تلاش‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ برای‌ تبدیل‌ دانشگاهها به‌ محیطهای‌ ضد دینی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: از آغاز تأسیس‌ دانشگاه‌ در ایران‌، دین‌ زدایی‌، اساس‌ گزینشها و تنظیم‌ برنامه‌های‌ دانشگاه‌ بود و اندیشه‌ ضدیت‌ با دین‌ را اینگونه‌ ترویج‌ و تفهیم‌ کردند که‌ محیط دانشگاه‌ دینداری‌ را بر نمی‌تابد و بر همین‌ اساس‌ کسانی‌ که‌ اندکی‌ به‌ دانش‌ و تجربه‌ غربی‌ نزدیک‌ می‌شدند به‌ همان‌ میزان‌ از ایمان‌ اسلامی‌ خود فاصله‌ می‌گرفتند اما امروز تحت‌ تأثیر حرکت‌ عظیم‌ ملت‌ ایران‌، گرایش‌ به‌ دین‌ و معنویت‌ در محیطهای‌ دانشجویی‌ جهان‌ اسلام‌ بسیار نیرومند است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از گرایش‌ به‌ دین‌ و معنویت‌ در سطح‌ جهان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ گرایش‌ اصیل‌ نام‌ بردند و فرمودند: انقلاب‌ عظیم‌ اسلامی‌ بسیاری‌ از معادلات‌ و محاسبات‌ جهانی‌ را به‌ هم‌ ریخته‌ است‌ و با وجود آن‌ که‌ رسانه‌های‌ خبری‌ و صاحبنظران‌ مغرض‌ سکوت‌ اختیار کرده‌اند، واقعیت‌ آن‌ است‌ که‌ امروز ملتها به‌ ایران‌ اسلامی‌ چشم‌ دوخته‌اند و از حرکتها، تصمیم‌گیریها و مواضع‌ او الهام‌ می‌گیرند و بر همین‌ اساس‌ دنیای‌ مستقبل‌ از اسلام‌ و مقبل‌ به‌ اسلام‌ با نگاه‌ ستایشگرانه‌ای‌ به‌ ملت‌ ایران‌ می‌نگرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌ ایران‌ را موجب‌ شگفتی‌ جهانیان‌ دانستند و فرمودند: ایران‌ اسلامی‌ پایبند به‌ ارزشها و هدفهای‌ متعالی‌ است‌ و با عزت‌ و اقتدار و بدون‌ هیچگونه‌ ترسی‌ از دشمن‌ به‌ حرکت‌ پویا و پرشتاب‌ خود ادامه‌ می‌دهد و همین‌ امر سبب‌ شده‌ است‌ که‌ دنیا با چشمانی‌ شگفت‌ زده‌، حرکت‌ باشکوه‌ ملت‌ ایران‌ را مورد توجه‌ قرار دهد، بنا بر این‌ در مسأله‌ای‌ به‌ این‌ عظمت‌، دانشجو جایگاه‌ بسیار مهمی‌ را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، توجه‌ دانشجویان‌ را به‌ ضرورت‌ رشد ایمان‌ مذهبی‌ و تسلیم‌ در برابر فرمان‌ الهی‌ جلب‌ کردند و فرمودند: آنچه‌ در دانشگاه‌ مهم‌ است‌، تقویت‌ ایمان‌ و روحیه‌ تعبد در برابر پروردگار و نیز روحیه‌ دفاع‌ از دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است‌. دانشجویان‌ باید روحیه‌ تدافع‌ و حفاظت‌ از دستاوردهای‌ عظیم‌ انقلاب‌ را در خود تقویت‌ کنند و به‌ سیاسی‌ کردن‌ دانشگاهها به‌ مفهوم‌ افزایش‌ آگاهیهای‌ سیاسی‌ نسبت‌ به‌ مسائل‌ جاری‌ کشور و جهان‌ و بی‌تفاوت‌ نبودن‌ در برابر آن‌ اهمیت‌ بدهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تشکلهای‌ دانشجویی‌ را به‌ پرهیز از سیاسی‌ کاری‌، باندبازی‌ و جناح‌ بندی‌ سفارش‌ کردند و با ابراز امیدواری‌ نسبت‌ به‌ آینده‌ دانشگاهها، اعتکاف‌ دانشجویان‌ را در مساجد دانشگاهها از جمله‌ دانشگاه‌ تهران‌ به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ دانشگاه‌ کشور، مایه‌ افتخار ملت‌ ایران‌ و نظام‌ اسلامی‌ دانستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌، ضرورت‌ بهره‌ گرفتن‌ از عناصر متعهد، فهیم‌ و پرتلاش‌ در تشکلهای‌ دانشجویی‌ را یادآور شدند و اهمیت‌ همکاری‌ و تعامل‌ تشکلهای‌ دانشجویی‌ با یکدیگر و نیز ارتباط صمیمانه‌ آنان‌ با دفاتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه‌ در دانشگاهها را مورد تأکید قرار دادند.
اعضای‌ شوراهای‌ مرکزی‌ تشکلهای‌ دانشجویی‌ دانشگاههای‌ سراسر کشور، گردهمایی‌ سه‌ روزه‌ای‌ را به‌ همت‌ نهاد نمایندگی‌ ولی‌فقیه‌ در دانشگاهها و با هدف‌ تبادل‌ نظر پیرامون‌ جایگاه‌، رسالت‌ و وظایف‌ تشکلهای‌ اسلامی‌ دانشجویی‌ برگزار کردند و در پایان‌ گردهمایی‌ به‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نائل‌ آمدند.

برچسب‌ها: دانشجو؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی