news/content
نسخه قابل چاپ
1373/10/27

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در سالروز میلاد امام زمان (عج)

در سالروز ولادت‌ با سعادت‌ یگانه‌ منجی‌ و عدالت‌ گستر عالم‌ بشریت‌ حضرت‌ بقیه‌ الله‌ الاعظم‌، امام‌ زمان‌ (عج‌)، صبح‌ امروز جمع‌ زیادی‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار، میلاد بزرگ‌ صاحب‌الامر، حضرت‌ مهدی‌ موعود (عج‌) را به‌ ملت‌ ایران‌، مسلمانان‌ جهان‌ و حق‌طلبان‌ عالم‌ تبریک‌ و تهنیت‌ گفتند و طی‌ سخنانی‌ در بیان‌ مفهوم‌ انتظار فرمودند: انتظار اسلامی‌ یعنی‌ انتظار دنیایی‌ سرشار از عدالت‌، راستی‌، صمیمیت‌، انسانیت‌، معنویت‌، فضیلت‌ و اخلاق‌ انسانی‌ صحیح‌ که‌ در آن‌ حاکمیت‌ زر و زور و تبلیغات‌ مزورانه‌ و خبیثانه‌ رسانه‌های‌ جمعی‌ شرق‌ و غرب‌، راهی‌ ندارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ امید را لازمه‌ انتظار دانستند و فرمودند:
انتظار از امید جدا نیست‌ و انتظار در جایی‌ است‌ که‌ امید وجود دارد.
امروز بسیاری‌ از روشنفکران‌ و حتی‌ علمای‌ مذهبی‌ در کشورهای‌ مسلمان‌، بر اثر ناامیدی‌ ، تسلیم‌ وضع‌ موجود شده‌اند و به‌ ننگ‌ و فضاحتی‌ که‌ آمریکا بر زندگی‌ آنها تحمیل‌ می‌کند تن‌ می‌دهند و آن‌ را تحمل‌ می‌کنند.
/ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، مسیر حرکت‌ بشریت‌ را در جهت‌ حاکمیت‌ و عزت‌ مستضعفین‌ دانستند و فرمودند: حکومت‌ الهی‌ حضرت‌ بقیه‌ الله‌ (ارواحنا فداه‌) حکومتی‌ است‌ که‌ در آن‌ مقررات‌ حاکم‌ بر مردم‌، خواست‌ آمریکا و دیگر قدرتهای‌ زورگوی‌ شرق‌ و غرب‌ نیست‌، بلکه‌ حکومت‌ عدالت‌، مواسات‌ و مساوات‌ و حکومت‌ معنویت‌ و فضیلت‌ است‌ و امروز هر کسی‌ که‌ برای‌ عدالت‌، در راه‌ دین‌ و خدمت‌ به‌ محرومان‌ حرکت‌ می‌کند باید خوشحال‌ و امیدوار باشد زیرا آینده‌ متعلق‌ به‌ اوست‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با استناد به‌ شرع‌ مقدس‌ اسلامی‌، استقرار حکومت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را تدریجی‌ خواندند و با تأکید بر نقش‌ نسلهای‌ سالم‌ بشری‌ در فراهم‌ ساختن‌ زمینه‌ ظهور آن‌ حضرت‌ فرمودند: امروز دنیا پر از ظلم‌ و ستم‌ است‌ و استکبار جهانی‌ به‌ شنیع‌ترین‌ وجه‌ ممکن‌، ظلم‌ و جور را گسترش‌ می‌دهد، اما در زیر این‌ ظاهر زشت‌ و نفرت‌انگیز که‌ به‌ سبب‌ وجود حکام‌ و زمامداران‌ فاسد و جائر شکل‌ گرفته‌، انسانهای‌ خوب‌ و مبارز رو به‌ فزونی‌ هستند و فکر دین‌ و حاکمیت‌ دین‌ بر جوامع‌ اسلامی‌ غلبه‌ کرده‌ است‌.
جریان‌ زلال‌ دین‌ در بستر الهی‌ و تاریخی‌ خود حرکت‌ می‌کند و دلها مجذوب‌ اسلام‌ شده‌ و جوانان‌ مسلمان‌ در تمامی‌ جهان‌ به‌ نام‌ اسلام‌ شعار می‌دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تکیه‌ بر مقررات‌ و نوامیس‌ الهی‌، اضمحلال‌ امپراطوری‌ آمریکا را در آینده‌ای‌ نزدیک‌ نوید دادند و فرمودند: استقرار حکومت‌ اسلامی‌ و الهی‌ در ایران‌ متلاشی‌ شدن‌ امپراطوری‌ ضد دینی‌ و مارکسیستی‌ که‌ از شرقی‌ترین‌ نقاط دنیا تا آمریکای‌ لاتین‌ را زیر بالهای‌ سیاه‌ خود گرفته‌ بود و نیز از بین‌ رفتن‌ قدرت‌ استعماری‌ انگلیس‌ در عین‌ ناباوری‌ نظاره‌گران‌ بین‌المللی‌ و عناصر ظاهربین‌ تحقق‌ یافت‌ و تردیدی‌ نیست‌ که‌ حکومت‌ زورگو و مداخله‌گر آمریکا نیز تا چند سال‌ دیگر به‌ سرنوشت‌ انگلیس‌ دچار خواهد شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر ترس‌ و وحشت‌ ظالمان‌ و ستمگران‌ جهان‌ از حکومت‌ ولی‌ عصر (عج‌) فرمودند: در حکومت‌ الهی‌ شیاطین‌ و اهل‌ گناه‌، نامردمی‌ و خیانت‌، مال‌اندوزی‌ از راه‌ حرام‌، دورویی‌ و ریاکاری‌، زورگویی‌ و دست‌اندازی‌ به‌ زندگی‌ مردم‌، سرکوب‌ می‌شود و کسانی‌ که‌ در راه‌ خطا و خلاف‌ حرکت‌ کنند باید ترسان‌ باشند زیرا حرکت‌ عالم‌ با خواست‌ آنها مغایر است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ از حکومت‌ صاحب‌الامر(عج‌) به‌ عنوان‌ حکومتی‌ در جهت‌ صالحان‌ و خیرخواهان‌ یاد کردند و ضرورت‌ خودسازی‌ و بهره‌ گرفتن‌ از برکات‌ و فضیلتهای‌ شب‌ و روز نیمه‌ شعبان‌ را یادآور شدند.
این‌ گزارش‌ حاکی‌ است‌ در این‌ دیدار که‌ جمع‌ کثیری‌ از کارکنان‌ و مسئولان‌ وزارت‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ حضور داشتند، قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ غرضی‌ وزیر پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ میلاد پربرکت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تهنیت‌ گفت‌ و حوادث‌ جاری‌ در فلسطین‌، بوسنی‌ و چچن‌ را نشانه‌ای‌ از تلاش‌ مسلمانان‌ جهان‌ برای‌ تأمین‌ عدالت‌، دفاع‌ از حریم‌ اسلام‌ و مقابله‌ با دشمنان‌ انسانیت‌ دانست‌.
بنا بر همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار جمع‌ زیادی‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و جانبازان‌، مدرسین‌ و طلاب‌ حوزه‌های‌ علمیه‌، اساتید و دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ و بسیجیان‌ نمونه‌ و کارکنان‌ ادارات‌ مختلف‌ شهرهای‌ کشور نیز حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی