news/content
نسخه قابل چاپ
1372/09/29

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب

در نهمین‌ سالگرد تشکیل‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ صبح‌ امروز اعضای‌ این‌ شورا با حضرت‌ آیت‌الله‌خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار ضمن‌ ارائه‌ رهنمودهایی‌، اهمیت‌ مسائل‌ فرهنگی‌ و تأثیر قابل‌ توجه‌ آن‌ را در مسائل‌ عمومی‌ کشور از جمله‌ در کیفیت‌، رشد و شکوفایی‌ مسائل‌ اقتصادی‌ مورد تأکید قرار دادند و توجه‌ اعضای‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ را به‌ ضرورت‌ اهتمام‌ خاص‌ در جهت‌گیری‌های‌ اسلامی‌ مواد و کتب‌ درسی‌ مرتبط با مسائل‌ ارزشی‌ اسلام‌ جلب‌ کردند. رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ لزوم‌ انطباق‌ مواد درسی‌ دانشکده‌های‌ حقوق‌ با حقوق‌ اسلامی‌ را یاد آور شدند و تصریح‌ کردند که‌ این‌ مهم‌ باید در سایر بخشهای‌ دانشگاهی‌ نظیر روانشناسی‌ و جامعه‌شناسی‌ و حتی‌ ادبیات‌ و تاریخ‌ نیز گسترش‌ یابد و در این‌ زمینه‌ تلاش‌ ویژه‌ای‌ بکار گرفته‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بیاناتشان‌ توجه‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ به‌ مساله‌ فرهنگ‌ عمومی‌ کشور را حائز اهمیت‌ فوق‌ العاده‌ای‌ دانستند و فرمودند: جامعه‌ بزرگ‌ 60 میلیونی‌ ایران‌ اسلامی‌ بطور مستمر نیازمند فکر، فرهنگ‌ و اخلاق‌ فردی‌ و اجتماعی‌ صحیح‌ است‌ و باید با تأمین‌ نیازهای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ کشور وجدان‌ و اتقان‌ در کار و نیز کیفیت‌ کار در میان‌ مردم‌ افزایش‌ داده‌ شود و این‌ مفهوم‌ در جامعه‌ رسمیت‌ و ترویج‌ پیدا کند زیرا درآمد بیشتر و مصرف‌ کمتر ار تباط مستقیمی‌ با فرهنگ‌ عمومی‌ کشور دارد و حل‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ نیز در این‌ چارچوب‌ امکان‌پذیر خواهد بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اهمیت‌ استفاده‌ اندیشمندانه‌ از وسایل‌ ارتباط جمعی‌ کشور را برای‌ اصلاح‌ فرهنگ‌ عمومی‌ جامعه‌ خاطر نشان‌ ساختند و فرمودند: شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ باید بخش‌ مهمی‌ از کار خود را برروی‌ مسائل‌ مربوط به‌ فرهنگ‌ عمومی‌ کشور و ابزارهای‌ مورد نیاز آن‌ متمرکز کند و بصورت‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ای‌ به‌ تصحیح‌ عادات‌، اخلاق‌ و روش‌های‌ زندگی‌ مردم‌ بپردازد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ پایانی‌ رهنمودهایشان‌ لزوم‌ جدی‌ گرفتن‌ حضور روحانیون‌ را در دانشگاهها بعنوان‌ افرادی‌ امین‌ و مشاور دانشجو و استاد مورد تاکید قرار دادند و فرمودند: روحانیون‌ مخلص‌ و کار آمد در حل‌ بسیاری‌ از مشکلات‌ عمومی‌ و خنثی‌ کردن‌ توطئه‌ها در محیطهای‌ مختلف‌ نقش‌ موثری‌ را ایفا می‌کنند و اصول‌ جدیدی‌ که‌ برای‌ حضور روحانیون‌ در دانشگاهها ترسیم‌ شده‌ است‌ فرصت‌ مناسبی‌ را برای‌ انجام‌ مسئولیت‌های‌ حقیقی‌ و واقعی‌ روحانیت‌ در محیطهای‌ علمی‌ و دانشگاهی‌ فراهم‌ می‌آورد. در این‌ دیدار پیش‌ از بیانات‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور و رئیس‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ گزارش‌ کوتاهی‌ را از رشد کمی‌ و کیفی‌ در برنامه‌های‌ آموزشی‌، فرهنگی‌ و تحقیقاتی‌ کشور طی‌ برنامه‌ اول‌ ارائه‌ داد و طی‌ آن‌ ابراز امیدواری‌ کرد که‌ در پایان‌ برنامه‌ دوم‌ گامهای‌ بلندتری‌ در جهت‌ ارتقاء سطح‌ آموزشی‌ کشور برداشته‌ شود. بنابرهمین‌ گزارش‌ آیت‌ الله‌ جنتی‌ رئیس‌ شورای‌ نمایندگان‌ ولی‌ فقیه‌ در دانشگاهها نیز بعنوان‌ عضو جدید شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ در این‌ دیدار حضور داشت‌ .

برچسب‌ها: روحانیون؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی