news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1387/02/15

دیدار مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پنجمین روز از سفر به استان فارس، روز یکشنبه در جمع پرشور هزاران نفر از مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و متین مسئولان برای استفاده‌ی مناسب از سرمایه‌های فراوان مادی و انسانی کشور به منظور گسترش فضای فعالیت اقتصادی، تصریح کردند: همه‌ی مردم و مسئولان باید دست در دست یکدیگر و با همت و پشتکار جدی و در چهارچوب یک برنامه‌ی زمان‌بندیِ مشخص و به عنوان یک وظیفه‌ی ملی، کشور را در عرصه‌ی اقتصادی به مرحله‌ای برسانند که تهدید به تحریم و محاصره‌ی اقتصادی به هیچ‌وجه تأثیرگذار نباشد.
 
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته و ناکامی آنان برای شکستن عزم و اراده‌ی ملت ایران خاطرنشان کردند: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون تصور می‌کنند با طراحی یک توطئه‌ی اقتصادی و تهدید به تحریم می‌توانند در عزم و اراده‌ی ملت ایران خلل ایجاد کنند، اما ملت بزرگ ایران همان‌گونه که در طول ۳۰ سال گذشته بر انواع تحریم‌ها و محاصره‌ی اقتصادی فائق آمد و گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برداشت، این بار نیز در مقابل این توطئه خواهد ایستاد.
ایشان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای رهایی کشور از وابستگی اقتصادی‌ افزودند: دولت اسلامی موظف است با ترتیب صحیح و برنامه‌ی درست از آمادگی و ظرفیت‌های ملت ایران برای برطرف کردن مشکلات استفاده کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای اخیر قدرت‌های استکباری، خطاب به این قدرت‌ها تصریح کردند: مگر ملت ایران را نیازموده‌اید، ما راه خود را با قدرت ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت مستکبران حق این ملت را پایمال کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که تهدیدها ملت ایران را وادار به عقب‌نشینی نخواهد کرد، خاطرنشان کردند: این ملت راه خود را به سوی کمال، عزت و استقلال کامل و پیاده‌شدن کامل ارکان دین در کشور انتخاب کرده و هیچ تهدیدی نمی‌تواند ملت ایران را از این راه منصرف کند.
ایشان عمل به دستورهای اسلام را تنها راه سعادت ملت ایران و همه‌ی ملت‌های امت اسلامی دانستند و افزودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان که بادقت به دستورات و وظیفه‌ی اسلامی عمل شده، بیشتر موفق بوده‌ایم و ملتِ آماده، بانشاط، شجاع، رشید، آگاه و هوشمند ایران وظیفه و حق خود را می‌شناسد و آن را دنبال خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی هم‌چنین با یادآوری برخی محدودیت‌ها در کنار امکانات وسیع کشور، به مسأله‌ی اسراف اشاره و خاطرنشان کردند با توجه به وضعیت آب در کشور به‌ویژه در سال جاری، لازم است مسأله‌ی اسراف نکردن در آب جدی گرفته و در بخش کشاورزی نیز از روش‌های صحیح و عاقلانه برای آبیاری استفاده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تدابیر مناسب دولت برای جبران برخی مشکلات ناشی از خشکسالی اظهار امیدواری کردند این تدابیر به بهترین وجه اجرا و برخی مشکلات برطرف شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایمان و اعتقاد عمیق مردم و عشایر منطقه‌ی نورآباد ممسنی به خاندان پیامبر و باور پاک و خالص آن‌ها به نظام اسلامی، بافت عشیره‌ای و پیوندهای فامیلی و خویشاوندی این منطقه را یک امتیاز برشمردند و افزودند: این امتیاز باارزش که مورد تأیید اسلام نیز است، نباید وسیله‌ای برای نفی افراد خارج از محدوده‌ی عشیره و برخی تعصبات عشیره‌ای شود.
رهبر انقلاب اسلامی عشایر را مایه‌ی عزت و افتخار کشور دانستند و تأکید کردند: در کشور ما بر خلاف برخی کشورها، تنوع قومیت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود، زیرا عشایر کشور همواره پاسدار ملیت، دین و روحانیت و علاقه‌مند به مبانی اسلام و سنت‌های بومی هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن توصیه‌ی جوانان به‌ویژه عشایر به مطالعه و کتاب‌خوانی و استفاده از انسان‌های صاحب اندیشه‌ی درست و اسلامی برای تحکیم مبانی دینی و تقویت ایمان، به مشکلات و محرومیت‌های منطقه‌ی نورآباد ممسنی اشاره کردند و افزودند: این محرومیت‌ها ایجاب می‌کند که مسئولان توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.
ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: البته یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار و پُرکار، سفرهای استانی و سرکشی به شهرستان‌ها و مناطق مختلف و دیدن واقعیت‌ها و مشکلات از نزدیک است که این اقدام مایه‌ی خرسندی است.
 
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام حسینی -امام جمعه‌ی نورآباد ممسنی- به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی