news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1387/02/14

دیدار بسیجیان و سپاهیان پاسدار استان فارس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان و سپاهیان پاسدار استان فارس، بسیج را شجره‌ی طیبه و حاصل ابتکار و نوآوری امام خمینی رضوان‌الله‌علیه خواندند و تأکید کردند: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، علمی، فرهنگی و اجتماعی و دیگر زمینه‌ها همواره نیازمند بسیج و مجموعه‌ی جوانان مؤمن، باانگیزه و پاک‌دامن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انقلاب اسلامی را حاصل لبیک اقیانوس متلاطم همه‌ی قشرهای ملت به ندای امام بزرگوار دانستند و خاطرنشان کردند: در حماسه‌ی دفاع مقدس نیز این حرکت عظیم تکرار شد و هر جا انگیزه و نشاط و ایمان بود در قالب بسیج و بسیجی، به میدان نبرد شتافت و این مجموعه‌ی عظیم ملی، همچون شجره‌ی طیبه در سرزمین پهناور ایران ریشه دواند و ماندگار شد.
ایشان «تعهد، ایمان و انگیزه» را جوهره‌ی بسیج برشمردند و افزودند: هنر تحسین‌برانگیز و نوآوری بزرگ امام این بود که انگیزه‌های مقدس و احساس تعهد ملت را در قالب یک سازمان درآورد.
رهبر انقلاب اسلامی سپاه پاسداران را نیز مجموعه‌ای از پیشروان و سابقون بسیجی خواندند و یادآور شدند: به برکت بسیج و بسیجی، انقلاب حتی در سال‌های محنت‌بار اول جنگ، هیچ‌گاه احساس ضعف نکرد و حضور پرشور جوانان بسیجی همواره دل‌ها را لبریز امید و سرافرازی می‌کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوجوانان و جوانان بسیجی را به مطالعه و آشنایی با زندگی سرداران شهید و شجاعت‌ها و دلاوری‌های بسیجیان دفاع مقدس توصیه کردند و افزودند: جوانانِ امروز باید به واقعیات سال‌های دفاع معرفت پیدا کنند تا ارزش واقعی بسیجی بیشتر و بهتر شناخته شود.
ایشان توانایی بسیج را در جذب نخبگان تحصیلی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یادآور شدند و افزودند: این ظرفیت تحسین‌برانگیز نشان می‌دهد حضور بسیج به عرصه‌ی دفاع از کشور و پاسخ‌گویی به تهدیدات سیاسی، اقتصادی و نظامی دشمن منحصر نیست، بلکه هرجا اسلام و انقلاب به حضور پرانگیزه و کارساز مردمی نیاز دارد، آن میدان، عرصه‌ی حضور بسیج است.
رهبر انقلاب اسلامی به خصومت ذاتی و طبیعی انحصارطلبان بین‌المللی و جهان‌خواران، با آرمان استقلال‌طلبی و شعار عدالت‌خواهی ملت ایران اشاره کردند و افزودند: بیگانگان به بهانه‌های مختلف تبلیغات ضد اسلامی-ضد ایرانی خود را ادامه و گسترش می‌دهند، اما مردم بیدار ایران و جوانان هوشیار کشور، مثل پاره‌های پولاد، در مقابل دشمن، بُرنده و نفوذناپذیرند.
ایشان اتکاء به خداوند و در پرتو آن، تکیه بر نیروهای درونی را مهم‌ترین عوامل استقامت و پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: به یاری حق، همه‌ی قشرهای مردم و صنوف مختلف در لحظه‌های نیاز در میدان حاضر بوده‌اند که نمونه‌ی آن، بسیج عشایر دلاور است که البته عشایر در طول تاریخ نیز همواره حامی اسلام و فعالیت‌های علمای دین بوده‌اند.
ایشان آشنایی عمیق با معارف دینی و مستحکم‌تر شدن پایه‌های ایمانی را موجب رشد و تعالی روزافزون بسیج و تداوم آن در نسل‌های آینده‌ی ایران عزیز دانستند و تأکید کردند: همه‌ی جوانان، امید آینده‌ی کشورند و در میان جوانان نیز پرانگیزه‌ترین و باایمان‌ترین آن‌ها، بیشترین امیدهای ملت را برمی‌انگیزند که یقیناً مجموعه‌ی بسیج دربرگیرنده‌ی این‌گونه جوانان است.
 
در ابتدای این دیدار، سردار سرلشکر جعفری -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- گفت: نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و مقاومت بسیج استان فارس مجموعه‌ی کاملی از توانمندی‌ها برای دفاع از آرمان انقلاب را تشکیل می‌دهند که روند تعالی و رشد آن در سال نوآوری، شتاب گرفته است.
سرتیپ دوم پاسدار غلام‌حسین غیب‌پرور -فرمانده ارشد سپاه در استان فارس- هم با اشاره به اهمیت استراتژیک این استان گفت: پیشرفت روزافزون، ارتقای انضباط و انعطاف عملیاتی، اولویت اساسی نیروهای سپاه و بسیج در استان فارس است.
در این مراسم که در پادگان امام حسین لشکر ۱۹ فجر سپاه در شیراز برگزار شد، ۹۰ گروهان از یگان‌های مختلف سپاه و نیروی مقاومت بسیج به اجرای سرود دسته‌جمعی پرداختند.
در پایان مراسم نیز نماز جماعت مغرب و عشا به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی