news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/10/13

دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان یزد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان با ایشان، شهدا و ایثارگران را ریشه‌های درخت تناور نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: پدیده‌ی عظیم و تاریخی حیات دوباره‌ی اسلام و بیداری امت اسلامی به برکت نهضت مردم ایران و فداکاری خانواده‌های شهدا شکل گرفته و در همین سه دهه به اندازه‌ی صدها سال به پیش رفته است.
ایشان با اشاره به شجاعت، پایمردی و عزم راسخ شهدا در کارزار نابرابر جنگ تحمیلی افزودند: شهیدان نه‌فقط افتخار ملت ایران، بلکه حقیقتاً افتخاری برای نسل امروز بشر هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جانبازان را شهیدان زنده خواندند و با یادآوری برخی مشکلات و دشواری‌های جانبازی تصریح کردند: هر لحظه‌ای که این عزیزان درد و دشواری جانبازی را با یاد خداوند تحمل و شکر می‌کنند، اجر مجاهدت دارند و اگر با همین روحیه خدا را ملاقات کنند، اجر شهید نصیب آنان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با ستایش از صبر و استقامت و جایگاه رفیع خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، آنان را ستون‌ها و پایه‌های عظیم نظام اسلامی برشمردند و قدرشناسی از این عزیزان را وظیفه‌ای همگانی دانستند.
ایشان فداکاری را لازمه‌ی هر پیشرفت و تحول خواندند و با اشاره به برافراشته‌شدن پرچم اسلام به دست ملت ایران افزودند: به برکت انقلاب ملت ایران، گرایش به دین و معنویت در جهانِ سراسر مادّیت امروز، احیا شد و ملت ایران در چشم جهانیان عزیز و مقتدر گردید و این افتخار در درجه‌ی اول متعلق به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انگیزه‌ی جوانان کشور برای حضور در عرصه‌های مجاهدت سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی افزودند: جوانانِ امروز نیز پرچمداران ایثار و فداکاری در راه اعتلای اسلام و ایران اسلامی هستند و این ملت با توکل به خدا همچنان به پیمودن راه پرافتخار شهیدان ادامه می‌دهد.
ایشان در پایان، یاد شهید محراب آیت‌الله صدوقی و چهار هزار شهید استان یزد را گرامی داشتند.
 
در ابتدای این دیدار، پدر شهیدان اشرف و خانم فاطمه راسخی‌نژاد -همسر شهید و خواهر جانباز- به رهبر انقلاب اسلامی خیر مقدم گفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی