news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/11/08

دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای ایگور ایوانف -دبیر شورای امنیت ملی روسیه- با تأکید بر این‌که گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه نتایج مفیدی خواهد داشت، افزودند: دو کشور می‌توانند دو شریک مکمل در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشند.
ایشان با ابراز خرسندی از پیام کتبی آقای پوتین -رئیس‌جمهور روسیه- خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با روسیه در همه‌ی زمینه‌ها استقبال می‌کند و معتقد است ظرفیت گسترش روابط دو کشور بیش از حد کنونی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود نیمی از ذخایر گاز جهان در روسیه و ایران افزودند: دو کشور با کمک یکدیگر می‌توانند بنای یک سازمان مربوط به همکاری‌های گازی را همچون اوپک پایه‌گذاری کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شرایط عراق، افغانستان، فلسطین و لبنان و تلاش آمریکا برای پیشبرد اهداف یک‌جانبه‌گرایانه‌ی خود تأکید کردند: با وجود تلاش‌های آمریکا، این کشور به هدف‌های خود در منطقه نرسیده است و همکاری فعال جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسائل منطقه در چهارچوب مشخص می‌تواند مانع از اثرگذاری یکه‌تازی امریکا شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود بر ادامه‌ی همکاری‌های تهران و مسکو در همه‌ی زمینه‌ها به‌ویژه تکمیل و اتمام نیروگاه هسته‌ای بوشهر، ابراز امیدواری کردند همکاری‌ها و تعهدات پیشین با شتاب بیشتری ادامه یابد و اجرا شود.
 
در این دیدار که آقای لاریجانی -دبیر شورای عالی امنیت ملی- نیز حضور داشت، آقای ایگور ایوانف -دبیر شورای امنیت روسیه- با تأکید بر عزم جدی مسکو برای گسترش روابط با تهران در همه‌ی زمینه‌ها افزود: رئیس‌جمهور روسیه معتقد است دو کشور باید از همه‌ی ظرفیت‌های خود برای تحکیم روابط و همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و راهبردی استفاده کنند.
وی مذاکرات خود را در تهران، مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسکو بر این باور است که دورنمای همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب و امیدوار‌کننده است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی