news/content
نسخه قابل چاپ
1385/08/20

دیدار مردم شاهرود با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از استقبال مردمی در جمع پرشور هزاران نفر دیگر از مردم شاهرود که در ورزشگاه تختی این شهر اجتماع کرده بودند، حضور یافتند.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع مردم شاهرود با اشاره به برافراشته‌شدن پرچم پرافتخار نهضت اسلامی و طرح شعارهای بزرگ اسلامی از جانب ملت ایران و جذب دل‌های مسلمانان و غیر مسلمانان تأکید کردند: ملت ایران باید با ساختن جامعه‌ی نمونه‌ی اسلامی که در آن پیشرفت‌های مادی و علمی به همراه معنویت و اخلاق در سطح عالی باشند، الگویی کامل از نظام اسلامی به جهانیان ارائه کند.
ایشان خاطرنشان کردند: اجرای این تفکرات والا امکان‌پذیر، اما نیازمند انسان‌های فداکار، مؤمن و شجاع و پیوند روز‌افزون ملت و دولت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای جلوگیری از شکل‌گیری چنین جامعه‌ی اسلامی نمونه و تبلیغات آن‌ها برای ناامید کردن مردم به‌ویژه جوانان و سست‌کردن اراده‌ی مسئولان افزودند: با وجود همه‌ی این تلاش‌ها، دشمنان هیچ‌گاه در ۲۷ سال گذشته موفق نبوده‌اند و امروز نیز با پشتوانه و اعتماد قوی مردم به مسئولان و همت، اراده و برنامه‌های دقیق دولتمردان برای حل مشکلات، آینده‌ی نظام اسلامی روشن‌تر و امیدوارکننده‌تر از گذشته است.
رهبر انقلاب اسلامی همت و اعتماد به نفس مسئولان دولتی را برای پیمودن راه‌های طولانی و دشوار و رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب از دوران‌های گذشته بیشتر دانستند و تأکید کردند: آن‌چه امروز در ایران اتفاق افتاده، بر خلاف توقع و انتظار دشمنان است و در چنین شرایطی امکان تحقق اهداف ارزشمند نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.
ایشان جامعه‌ی نمونه‌ی اسلامی را جامعه‌ای زمینه‌ساز برای شکوفایی استعدادها و همراه با عدالت اجتماعی ارزیابی و خاطرنشان کردند: عدالت اجتماعی به معنای بهره‌مندی یکسان همه‌ی آحاد جامعه از فرصت‌های حرکت و پیشرفت و از بین بردن امکان فعالیت ستمگران و متجاوزان از حدود است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که در رویارویی جبهه‌ی اسلامی با اردوگاه کفر و استکبار سهم پیروزی‌های حرکت اسلامی چندین برابر بیشتر از جبهه‌ی مقابل بوده است، ناامنی، جنگ و نبود آسایش برای انسان‌ها را نتیجه‌ی نامتوازن‌بودن پیشرفت علم و معنویت در تمدن غربی دانستند و افزودند: در تمدن اسلامی پیشرفت مادی در جهت تأمین امنیت، آسایش و رفاه مردم و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر است.
ایشان بیداری ملت فلسطین و پیروزی مردم و حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش پیشرفته و ظالم رژیم صهیونیستی را نتیجه‌ی حرکت اسلامی ملت ایران و بیداری ناشی از این حرکت در دنیای اسلام ارزیابی و تأکید کردند: بر همین اساس، قضاوت سیاست‌مداران بین‌المللی این است که ملت ایران پیروز واقعی این عرصه‌ها بوده است، در حالی که ملت ایران هیچ دخالتی در مسائل داخلی کشورها ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: این قضاوت به این دلیل است که ملت ایران توانست با وجود همه‌ی سختی‌ها، پرچم پر‌افتخار استقلال ملت‌ها را در زیر سایه‌ی «لااله‌الاالله» و «محمدرسول‌الله» حفظ کند و این افتخار بزرگی است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، از شهر شاهرود به عنوان خطه‌ی معلمان دین و اخلاق و عالمان برجسته‌ی دینی یاد و خاطرنشان کردند: این ویژگی بارز شاهرود نشان‌دهنده‌ی ایمان و معنویت مردم این منطقه و پایبندی آنان به ارزش‌های دینی و اخلاقی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ملت و جمعیتی که به گذشته‌ی پرافتخار و ارزش‌های بنیادی بومی خود واقف باشد، آینده‌ی روشنی خواهد داشت، افزودند: مهم‌ترین ویژگی نهضت اسلامی این بود که توانست مردم ایران را از هویت، توانایی‌ها و گذشته و تاریخ خود آگاه و به آن خوش‌بین کند و پرده‌ی دروغ و توهم را که دشمنان بر باورهای ملی کشیده بودند، از بین ببرد.
 
در آغاز این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی -امام جمعه‌ی شاهرود- به نمایندگی از مردم این منطقه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی