news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1385/08/19

دیدار مردم دامغان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفرشان به استان سمنان، امروز در جمع پرشور و صمیمی مردم متدین و غیور دامغان، با اشاره به ایمان، همت و استعدادهای بالای انسانی مردم ایران تصریح کردند: با چنین پشتوانه‌ای تمام آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، از جمله عدالت اجتماعی و رفع تبعیض دست‌یافتنی و قابل تحقق است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آرمان برقراری عدالت اسلامی و عدالت اجتماعی که نظام جمهوری اسلامی ایران آن را برافراشته و درصدد تحقق آن است، افزودند: برخی این‌گونه القا می‌کنند که با وضعیت کنونی جهان و بی‌عدالتی‌های گسترده و همچنین وجود مفسدان اقتصادی و برخی تبعیض‌ها در داخل کشور امکان تحقق عدالت اجتماعی نیست، اما همان‌گونه که بسیاری از آرمان‌های به‌ظاهر دست‌نیافتنی اول انقلاب تحقق یافت، این آرمان نیز با همت مردم، به‌ویژه جوانان به انجام خواهد رسید.
ایشان خاطرنشان کردند: در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس که نظام اسلامی برای دسترسی به کمترین تجهیزات دفاعی از جانب قدرت‌های بین‌المللی در مضیقه بود، کسی تصور نمی‌کرد که روزی جوانان این مرز و بوم با توان و دانش خود ده‌ها موشک و سلاح پیشرفته را در یک رزمایش شلیک کنند، اما این آرزوی به‌ظاهر دست‌نیافتنی اکنون محقق شده است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تهدیدهای قدرت‌های سلطه‌گر در مقاطع مختلف بر ضد مردم ایران و حتی تهدید به حمله در سال‌های قبل خاطرنشان کردند: در آن زمان بسیاری تصور نمی‌کردند که استکبار و در رأس آن امریکا روزی در سیاست‌های خود در منطقه به‌ویژه بر ضد ملت ایران شکست بخورد، اما امروز با شکست فضاحت‌آمیز سیاست‌های امریکا در عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان، تهدیدهای امریکا در سطح بین‌المللی به عنوان تهدیدهای پوچ قلمداد می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست اخیر حزب وابسته به رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات کنگره را به معنی عدم مقبولیت سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی آمریکا در داخل این کشور ارزیابی و تأکید کردند: این مسأله‌ یک حادثه‌ی صرفاً داخلی امریکا نیست، بلکه شکست سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی بوش در دنیا است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف دیرهنگام رئیس‌جمهور آمریکا به این شکست تصریح کردند: از آن‌جا که سیاست‌های خصمانه و جنگ‌طلبانه‌ی واشنگتن همواره بر ضد ملت ایران بوده است، این شکست در واقع پیروزی سیاسی بارز و در سطح بین‌المللی ملت ایران در این مرحله‌ است.
ایشان همچنین با اشاره به تهاجم بی‌امان و ظالمانه‌ی صهیونیست‌های غاصب به مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی که ابّهت نظامی پنجاه ساله‌ی خود را در جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان و در مقابل یک گروه مؤمن و مجاهد و فاقد تجهیزات پیشرفته از دست داد، اکنون درصدد انتقام آن ‌شکست از مردم مظلوم فلسطین است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مذاکره و توافق سال گذشته برای خروج نظامیان صهیونیست از غزه تأکید کردند: جنایات روزانه‌ی صهیونیست‌های وحشی در غزه بار دیگر ثابت کرد که گفت‌وگو با این رژیم غاصب هیچ فایده و عاقبتی ندارد.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در غرب افزودند: سکوت غرب به‌ویژه اروپا در قبال این ستم بزرگ، نشان‌دهنده‌ی بی‌ارزش بودن جان کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع فلسطینی برای این مدعیان حقوق بشر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشته‌ی پرافتخار شهر دامغان و چهره‌های نام‌آور این منطقه در عرصه‌های علمی، دینی، ادبی و سیاسی و تقدیم شهیدان گران‌قدر در دوران دفاع مقدس از جمله شهید شاهچراغی و شهیدان مؤمنی افزودند: دامغان نسبت به گذشته پیشرفت فراوانی کرده، اما به رغم برخورداری از استعدادهای انسانی و منابع طبیعی ارزشمند و بهره‌مندی از نعمت هم‌جواری با کویر، هنوز با مشکلات متعددی مواجه است که باید با برنامه‌ریزی و همت دولت، مسئولان و مردم منطقه برطرف شوند.
ایشان با تأکید بر این‌که در نظام جمهوری اسلامی، مسئولان خدمت‌گزاران و نوکران مردم هستند، تصریح کردند: امروز دولت یک دولت بانشاط، چابک، فعال، دلسوز، دلبسته به منافع و خواست‌های مردمی و در وسط میدان و صحنه است و هر مقدار که امکانات کشور اقتضا کند، برای حل مشکلات مردم اقدام خواهد کرد.
 
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود ترابی -امام جمعه‌ی دامغان- در سخنانی به نمایندگی از مردم این منطقه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز همچنین با حضور در گلزار شهدای دامغان، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی