news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/07/09

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، ضمن بیان فرازهایی از فرمان حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک اشتر در خصوص چگونگی برخورد و رفتار حاکمان و مسئولان با عامه‌ی مردم، تأکید کردند: مهم‌ترین وظیفه‌ی مسئولان خدمت به مردم است، زیرا فلسفه‌ی وجودی حکومت در اسلام، انجام امور مردم و خدمت‌رسانی به آنان است.
ایشان عشق‌ورزی و محبت واقعی به مردم و رفتار همراه با لطف و محبت با آنان را از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی دانستند و افزودند: مسئولان در برخورد با لغزش‌های احتمالی مردم باید همواره با عفو و گذشت برخورد نمایند.
رهبر انقلاب اسلامی چشم‌پوشی از خطاهای قابل اغماض مردم را متفاوت از برخورد با قانون‌شکنان و گروه‌ها و باندهای خاص منفعت‌جو و قدرت‌طلب دانستند و تصریح کردند: منفعت عامه‌ی مردم بر منفعت گروه‌های خاص مقدم است و اغماض از خطاها و سودجویی‌های این گروه‌ها و باندها ظلم و بی‌عدالتی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که حاکمان و مسئولان به دلیل قدرت سیاسی و مالی بیش از دیگران در معرض خطر هستند و باید همواره مراقب خود باشند، در خصوص چگونگی شکل‌گیری قضاوت مردم نسبت به عملکرد دولت‌ها و مسئولان خاطرنشان کردند: مردم همواره نقاط خاصی از عملکرد دولت‌ها و مسئولان همچون کفایت، قدرت دفاع از هویت ملی، امانت‌داری و ارتباط با مردم را مورد قضاوت قرار می‌دهند که این مسأله‌ باید به عنوان یک ملاک و عبرت، مورد نظر دولت‌ها و مسئولان باشد، زیرا همان قضاوت‌ها در مورد آنان نیز تکرار خواهد شد.
ایشان با اشاره به جهت‌گیری‌های دولت نهم برای خدمت به مردم افزودند: در شرایط کنونی که ارزش‌های دینی و انقلابی، مردمی‌بودن و رعایت خیر و صلاح مردم از جهت‌گیری‌های اصلی دولت به شمار می‌روند، بهترین فرصت برای خدمت به مردم به وجود آمده که باید از این فرصت با همه‌ی توان بهره بُرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه‌ی استفاده از همه‌ی توان برای خدمت به مردم را دوری از مسائل حاشیه‌ای و دسته‌بندی‌های سیاسی و خطی دانستند و افزودند: ضمن به‌کارگیری توان مضاعف برای حل مشکلات مردم باید آنان را نیز در جریان اقدامات دولت قرار داد تا امید مردم بیش از پیش افزایش یابد.
رهبر انقلاب اسلامی بررسی مشکلات مردم و سرعت‌بخشیدن برای برطرف‌کردن آن‌ها را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: در هفته‌های اخیر، مسأله‌ی‌ گرانی و افزایش قیمت‌ها به مردم به‌ویژه قشرهای کم‌درآمد فشار زیادی وارد کرده است که دولت و مسئولان اقتصادی باید‌ ضمن بررسی علل این مسأله، در جهت برطرف‌کردن آن‌ها تلاش کنند.
 
در این دیدار آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- ضمن سخنانی با اشاره به پیگیری‌ها و تأکیدهای فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برای ترویج فرهنگ عدالت و تحقق آن گفت: عدالت مهم‌ترین رکن برپایی جامعه‌ی اسلامی و تضمین‌کننده‌ی شکوفایی استعدادها و زمینه‌ساز پیشرفت، توسعه و امنیت پایدار است و دولت نهم یکی از اهداف اصلی خود را پیگیری اجرای عدالت و پافشاری بر آن قرار داده است.
 
در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت روزه‌ی خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی