news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/12/18

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان، با تبیین واقعیات موضوع هسته‌ای کشورمان و تشریح دو علت اصلی جنجال‌سازی مستمر آمریکا در قبال ایران، تأکید کردند: در ۲۷ سال اخیر و در مقاطع مختلف، نظیر این‌گونه مسائل مطرح بوده است و اکنون نیز مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگر، همچون فولاد آبدیده در مقابل هر فشار و توطئه‌ای پایداری می‌کنند و با اتکال به خدا، به‌کارگیری عقل و تدبیر، و حفظ وحدت و همدلی، حرکت به سمت فناوری‌های پیشرفته از جمله انرژی هسته‌ای را ادامه می‌دهند.
ایشان داشتن بهانه‌ برای ادامه‌ی جنگ روانی با نظام اسلامی و جلوگیری از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌ی علم و فناوری را دو علت اصلی مخالفت آمریکا با استفاده صلح‌آمیز ملت ایران از انرژی هسته‌ای خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که به علت عمق راهبردی نفوذ معنوی امام خمینی و نظام پرجاذبه‌ی جمهوری اسلامی در جهان اسلام، امروز در هر کشور اسلامی انتخابات برگزار شود، رأی مردم همچون عراق و مصر به نفع گروه‌های اسلامی خواهد بود و همین واقعیات تحمل نظام اسلامی را برای آن‌ها ناممکن کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی برخورداری از ملتی مؤمن، آگاه و باتجربه، پیشرفت‌های روزافزون، نظام مستحکم داخلی و نفوذ معنوی عمیق در جهان اسلام را از مبانی اقتدار نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: مقابله‌ی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران عملاً در استمرار جنگ روانی با نظام و ملت ایران  معنا پیدا می‌کند و جنگ روانی هم نیاز به بهانه دارد که دولتمردان امریکایی امروز انرژی هسته‌ای را بهانه‌ی این کار قرار داده‌اند.
ایشان با اشاره به بهانه‌های مختلفی که آمریکایی‌ها در ۲۷ سال گذشته برای استمرار جنگ روانی با ایران، مستمسک قرار داده‌اند، یادآوری کردند: در مقاطع مختلف هرگاه بهانه‌ای به هر علت عملاً پایان می‌یافت، سلطه‌گران امریکایی بلافاصله بهانه‌ی دیگری طرح می‌کردند، چرا که آنان استمرار جنگ روانی با ملت ایران را راه اصلی مقابله با نظام اسلامی می‌دانند و به همین دلیل اگر امروز ملت و دولت ایران از حق خود درباره‌ی انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی کنند، ماجرا پایان نمی‌یابد و آمریکایی‌ها بهانه‌ی دیگری می‌تراشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به همکاری مستمر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع هسته‌ای افزودند: در ۵/۲ سال اخیر، دولت ایران همه‌ی راه‌ها را برای حل قضیه پیمود که درنهایت اروپایی‌ها گفتند برای این‌که به شما اعتماد کنیم، باید از هرگونه فعالیت دست بردارید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  درباره‌ی دومین علت جنجال‌آفرینی آمریکا، یعنی جلوگیری از پیشرفت علمی و فناوری ایران افزودند: در جهان امروز قدرت علمی مبنا و پایه‌ی قدرت اقتصادی و سیاسی است و آمریکایی‌ها با درک این نکته تلاش می‌کنند روند تبدیل ایران را به قدرتی علمی سد کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش کشورهای مختلف جهان برای تولید انرژی هسته‌ای تأکید کردند: اگر کشور برق متکی به انرژی هسته‌ای نداشته باشد، با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌شود. به همین علت تولید انرژی هسته‌ای نیازی حقیقی است و مسئولان موظفند بدون تسلیم‌شدن در برابر فشارها، حرکت ایران را به سمت فناوری‌های پیشرفته از جمله انرژی هسته‌ای ادامه دهند.
ایشان تصریح کردند: توجه به مسیر کلی حرکت دشمن برای درک اهداف واقعی او، ضروری است و تجربه‌های مکرر ملت ایران و تأمل در اهداف کلی امریکا، نشان می‌دهد اگر در مسأله‌ی انرژی هسته‌ای کوتاه بیاییم، فردا بحث تحقیقات دانشگاهی را پیش می‌کشند. بنابراین مسأله‌ فقط انرژی هسته‌ای نیست، بلکه تلاش دنباله‌دار دشمنِ بهانه‌گیر برای جلوگیری از پیشرفت و اقتدار و رونق ایران است و همین واقعیات، موضوع را به مسئله‌ای سرنوشت‌ساز تبدیل می‌کند که باید با درک مصلحت عظیم کشور و آینده‌ی ایران بر سر آن ایستاد و همچون دیگر مسائل مهم پس از پیروزی انقلاب، با تحمل مسائل و مشکلات احتمالی آن ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.
ایشان برخورداری از انرژی هسته‌ای را بر اساس معاهده‌ی ان. پی. تی حق همه‌ی کشورها دانستند و با اشاره به گفته‌های برخی دولت‌های غربی مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن حق استفاده‌ی ایران از انرژی هسته‌ای افزودند: به رسمیت شناختن این حق مسلّم و قانونی، امتیازی ظاهری، پوچ و بی‌معناست، چرا که این حق در معاهدات جهانی به رسمیت شناخته شده است و برای استفاده از آن نیازی به اروپایی‌ها برای به رسمیت شناختن آن نداریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  تقویت وحدت را راه اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان خواندند و با اشاره به استفاده‌ی آمریکا از همه‌ی امکانات و طرح‌ها برای نابودی نظام اسلامی در ۲۷ سال گذشته افزودند: در مقابل این دشمن، باید شالوده‌ی مستحکم داخلی را تقویت کنیم که شرط اول آن حفظ اتحاد و یگانگی و همدلی حول محورهایی است که امام و قانون اساسی بر آن تأکید کرده‌اند؛ یعنی اسلامیت نظام، اصول قانون اساسی و ساختار نظام جمهوری اسلامی با همه‌ی ارکان آن.
رهبر انقلاب اسلامی  با تحسین همدلی و همفکری موجود در کشور افزودند: با نیرویی بیشتر از گذشته، توکل بر پروردگار، اتکا به ملت بزرگوار، به‌کارگیری عقل و تدبیر و مشورت و حفظ و تقویت وحدت موجود، راه پایداری، پیشرفت و افتخار را ادامه می‌دهیم و تردیدی نداریم که نصرت و یاری خداوند -همچون گذشته- شامل حال نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران خواهد بود.
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، مجلس خبرگان را مظهر کامل مردم‌سالاری دینی و برگزیده‌ای از دانایان و علمای منتخب ملت برشمردند و افزودند: تبلیغات منفی رسانه‌های غربی درباره‌ی مجلس خبرگان، نشان‌دهنده‌ی اهمیت و حساسیت فراوان این مجموعه‌ی بسیار مهم است.
 
در آغاز این دیدار، آیت‌الله مشکینی -رئیس مجلس خبرگان- با تشریح گوشه‌هایی از مکارم و فضائل اخلاقی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام خاطرنشان کرد: ملت ایران پس از قرن‌ها توانسته است حکومتی مبتنی بر مبانی اسلام و افکار نبیّ مکرم اسلام تشکیل دهد که تقویت آن در همه‌ی ابعاد ضروری است.
آیت‌الله مشکینی  تقوا، توکل و ایمان را عامل استمرار عنایت پروردگار و پیروزی در مقابل دشمنان اسلام برشمرد.
آیت‌الله امینی –نایب‌رئیس مجلس خبرگان- نیز در گزارشی از مسائل و موضوعات مطرح‌شده در اجلاس دو روزه‌ی اخیر خبرگان، هوشیاری مسئولان و حفظ وحدت ملی را عامل اصلی ادامه‌ی توفیقات نظام خواند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی