news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/08/13

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

ملت مومن ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه داری و عبادت نماز عید سعید فطر را با عظمت و شکوه فراوان در سراسر سرزمین بزرگ ایران اقامه کرد. در تهران نیز صدها هزار نفر از مؤمنان نماز عید را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین در مصلی امام خمینی اقامه کردند.
مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک عید رحمت و مغفرت الهی به امت اسلامی و آحاد مردم ایران، این روز بزرگ را عید شکر و سپاس مؤمنان خواندند و مردم را به حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و استمرار طلب مغفرت الهی توصیه کردند و افزودند: ملت ما ملت مؤمنی است، دلهای جوانان ما دلهای پاکیزه و نورانی ای است، زنان و مردان ما در سراسر کشور ارتباط قلبی ایشان با خدای متعال یک ارتباط صادقانه است که می تواند رحمت الهی را جلب کند...
ایشان حضور پرنشاط، به یاد ماندنی و سرافرازانه ملت را در انتخابات ریاست جمهوری نشانه ای از پایبندی عمیق به "وحدت ملی و مشارکت عمومی" دانستند و افزودند: با وجود همه تلاشهای دشمنان، حرکت ملت ایران به سمت تحقق اهداف و آرمانها روزبروز جدی تر و موفق تر می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای ملت ایران را در افکار عمومی جهانیان، ملتی شجاع، مصمم، توانا، با استعداد و دارای آرمانهای بزرگ خواندند که هر هدفی را با جدیت دنبال کند حتما به آن دست خواهد یافت.
ایشان افزودند: ملت ایران علاوه بر این ویژگی ها ملتی مظلوم اما استوار و پایدار است که به هیچ ملتی تجاوز نمی کند و حقوق هیچ کسی را پایمال نخواهد کرد اما اگر قدرتمندان جهان بخواهند حقوق او را پایمال کنند هیچگونه ظلم و تحمیلی را تحمل نخواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی از روز سیزده آبان بعنوان نمادی از مظلومیت مردم ایران یاد کردند و افزودند: روز سیزده آبان روز نماد مظلومیت ملت ایران است ملت ایران در سیزدهم آبان مظلومیت خود را فریاد کرد. از اسنادی که از لانه جاسوسی بیرون آمد در حدود صد جلد کتاب حقایقی آشکار شد که نشان می‌دهد دولت امریکا علیه مردم و منافع ملت ایران بخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای را فروگذار نکرده است منتها این ملت بزرگ تن به ظلم نمی دهد و هرچند مظلوم است اما در مقابل ظلم می ایستد و ظلم را تحمل نمی کند
ایشان با اشاره به ادامه توطئه های سلطه گران و مقاومت ملت ایران "تکیه بر خود و هویت عظیم و درخشان ملت ایران" و اتکا به پروردگار را شرط رسیدن به جایگاه شایسته این ملت دانستند و افزودند: از همه آحاد ملت ایران، گروههای سیاسی و جناحهای مختلف می خواهم که به این خود و هویت لطمه نزنند.
آیت الله خامنه ای در پایان افزودند: به هویت خود تکیه کنید و نگذارید چیزهای جزئی این هویت عظیم و درخشان را مخدوش کند.

برچسب‌ها: نماز عید فطر؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی