news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/06/17

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان، وظیفه‌ی علما و نخبگان جامعه، مسئولان، فعالان سیاسی و افراد تأثیرگذار را در شرایط کنونی بسیار خطیر و سنگین ارزیابی و تصریح کردند: حفظ و تقویت وحدت در جامعه، حمایت از دولت برای تحقق شعارهای خود، تقویت پایه‌های دینی به‌ویژه در میان نسل جوان و خدمت‌رسانی به مردم، چهار وظیفه‌ی مهم و اصلی در این مقطع می‌باشد.
ایشان با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به تقویت جایگاه و اعتبار نظام جمهوری اسلامی بعد از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری اشاره کردند و افزودند: حضور پرشکوه و پرشور مردم و سلائق مختلف در انتخابات و تأکید مجدد مردم بر مبانی نظام اسلامی، راه امام رحمة‌الله‌علیه و شعارهای انقلاب، ضمن آن‌که تمام نقشه‌ها و تبلیغات دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد و دست قدرت الهی را بار دیگر نشان داد، وظایف بسیار سنگینی را نیز متوجه مسئولان و نخبگان جامعه کرده است.
مقام معظم رهبری در تبیین این وظایف، اولین و مهم‌ترین آن‌ها را تلاش بیش از پیش برای حفظ وحدت و انسجام و از بین بردن کدورت‌ها و دل‌تنگی‌های دوران انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: این وظیفه در درجه‌ی اول به عهده‌ی افرادی است که در جامعه ‌شأن بالاتری دارند و کسانی که در خلاف جهت وحدت جامعه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند دوستدار مردم و انقلاب باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص وظیفه‌ی حمایت از دولت افزودند: دولت جدید با شعارهای جذاب، مردمی و انقلابی بر سر کار آمد و اگر این شعارها تحقق یابد، به سود همه خواهد بود، لذا همه باید از دولت حمایت کنند تا زمینه‌ی حل مشکلات مردم فراهم شود.
ایشان تأکید کردند: موضع رهبری نیز همچون گذشته حمایت از رئیس‌جمهور و دولت است و نباید به خاطر برخی توقعات و یا کدورت‌ها دولت تضعیف شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده‌ی دشمنان انقلاب برای به چالش کشیدن مبانی دینی، اعتقادی و سیاسی نظام اسلامی افزودند: مقابله با این تلاش، وظیفه‌ی افراد متفکر و نخبه، به‌ویژه نخبگان روحانی است که باید با همت و اراده‌ی جدی وارد میدان شوند و ضمن استحکام بخشیدن به پایه‌های دینی و اعتقادی جوانان و تبیین معارف غنی دینی، با روش‌های منطقی و استدلال‌های متین در جهت مقابله با مطالب خرافی و وهن‌آلود نیز گام بردارند.
ایشان همچنین خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه قشرهای محروم و مستضعف را مهم‌ترین وظیفه‌ی مسئولان نظام به‌خصوص مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر خدمت‌رسانی به مردم به صورت صحیح انجام گیرد، قدم بزرگی در راه تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود، لذا باید سیستم اداری در جهت خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم اصلاح شود.
 
در ابتدای این دیدار، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان در سخنانی با اشاره به امتحان‌های الهی به‌ویژه در مورد انسان‌هایی که در جامعه دارای جایگاه و مسئولیت بالایی هستند، افزود: وظیفه‌ی علماء و مسئولان در نظام اسلامی بسیار سنگین است.
همچنین آیت‌الله امینی –نایب‌رئیس مجلس خبرگان- در سخنانی، گزارشی از اجلاس دو روزه‌ی منتخبان ملت در مجلس خبرگان و مباحث مطرح‌شده بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی