news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/06/12

دیدار دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار آقای رمضان عبداللَّه -دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین- و هیأت همراه او با اشاره به پیروزی ارزشمند ملت فلسطین و مقاومت اسلامی در بیرون‌راندن رژیم صهیونیستی از غزه تأکید کردند: تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی، ادامه‌ی راه مقاومت و جهاد و تقویت آن است.
ایشان گروه‌های مقاومت و جهادی را نماد ایستادگی ملت فلسطین و مبارزان صف مقدم دفاع از اسلام خواندند و افزودند: عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از غزه اگرچه در مقابل خواست و حقّ ملت فلسطین بسیار ناچیز است، اما در مقابل جبهه‌ی دشمن و حامیان رژیم صهیونیستی پیروزی بسیار بزرگی است که نشان‌دهنده‌ی عجز رژیم اشغال‌گر قدس می‌باشد.
مقام معظم رهبری با تأکید بر این‌که این پیروزی نشان داد مقاومت نتیجه‌بخش است، خاطرنشان کردند: این موفقیت در مناطق دیگر سرزمین‌های اشغالی نیز امکان‌پذیر است و باید با تکیه بر ملت فلسطین و جوان‌های شجاع فلسطینی و با همکاری گروه‌های جهادی مسیر مقاومت ادامه یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضعیف‌شدن جبهه‌ی دشمن و نشانه‌های آن، از جمله ناکامی آمریکا در لبنان و عراق و مواجهه‌ی سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کردند: این شکست‌ها به معنای آن است که جبهه‌ی دشمن در حد آن قدرت و قوتی که ادعا می‌کند، نیست و آسیب‌پذیری بسیاری دارد و در مقابل، جبهه‌ی حق نیز توانایی‌های فراوانی دارد که باید از آن‌ها به صورت صحیح استفاده شود.
 
در این دیدار، آقای رمضان عبداللَّه -دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین- از جمهوری اسلامی و ملت ایران به عنوان حامی واقعی و مأمن ملت فلسطین یاد کرد و با قدردانی از حمایت‌های معنوی ایران از مردم فلسطین افزود: پیروزی غزه نتیجه‌ی تأکید بر ادامه‌ی مسیر مقاومت بود و حفظ دستاوردهای این پیروزی و مقابله با تهدیدهای کنونی نیز تنها با مقاومت امکان‌پذیر است.
وی با تأکید بر این‌که جهاد اسلامی قرارداد آتش‌بس را مشروط و با حفظ حق مقابله‌به‌مثل با هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی پذیرفته است، خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی فلسطین همواره بر همکاری با گروه‌های جهادی دیگر تأکید دارد و گروه‌های جهادی با توطئه‌های خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی قاطعانه مقابله خواهند کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی