news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/03/27

شرکت رهبر انقلاب در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دقایق اولیه‌ی آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله، رأی خود را به صندوق انداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از انداختن رأی خود به صندوق، در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر، شرکت در انتخابات را یک عمل صالح برشمردند و تأکید کردند: عمل صالح باید با شوق و در وقت خود انجام گیرد.
ایشان با تأکید بر این‌که حضور در انتخابات، ایجاد یک امکان جدید برای کشور در چهار سال آینده است، خاطرنشان کردند: مردم ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی و رأی به هر یک از هفت کاندیدا، در واقع به قانون اساسی و نظام اسلامی رأی می‌دهند.
مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کردند با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آنان، یک فرد و دولتی بر سرکار بیاید که توانایی رفع مشکلات و برآوردن نیازهای کشور را داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تبلیغات دشمنان نظام اسلامی برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات افزودند: دشمنان این نظام نمی‌خواهند نظام اسلامی ایران که ضمن هویت دینی خود، متکی به آراء مردم است و مظهر بزرگ مردم‌سالاری دینی می‌باشد، به عنوان یک الگوی موفق در منطقه و جهان معرفی شود.
ایشان خاطرنشان کردند: افراد مستقل و باانصاف در دنیای غرب نیز اذعان دارند هیچ دموکراسی در منطقه به استقرار، گسترش و شیوایی مردم‌سالاری دینی در ایران وجود ندارد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی