news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/02/12

دیدار خانواده‌های شهدا و جمعی از جانبازان و آزادگان استان کرمان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانواده‌های معظم شهیدان و جمعی از جانبازان و آزادگان استان کرمان، نجات کشور از هجوم «رژیم بعثی عراق و حامیان امریکایی و اروپایی‌اش» و حفظ آبروی امام و ملت ایران را مدیون مجاهدت شهیدان و دیگر رزمندگان خواندند و افزودند: شهیدان و ایثارگران تجلی قدرت پروردگار و دست حمایت خداوند از این ملتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهادت را هدیه‌ای الهی و پاداش پروردگار در قبال مجاهدت فی‌سبیل‌الله برشمردند و خاطرنشان کردند: تنها در سایه‌ی مجاهدت است که هویت، آبرو، استقلال و آزادی هر ملت حفظ می‌شود و ملت ایران به پیشتازی شهیدان سرافراز و دیگر ایثارگران و در پرتو صبر و بردباری خانواده‌های عزیز آن‌ها، این کار عظیم را انجام داده است.
ایشان جلب نصرت پروردگار را نیازمند مجاهدت، هوشیاری و مراقبت مستمر خواندند و افزودند: نبرد با دشمن همیشه در عرصه‌ی نظامی صورت نمی‌گیرد و امروز باید با هوشیاری کامل، در عرصه‌ی کارزار سیاسی و فرهنگی حضور داشت و اجازه نداد دشمن با روش‌های پیچیده استعمار فرانو، در این عرصه‌ها رخنه ایجاد کند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حدود ۲۵ هزار شهید، جانباز و آزاده‌ی کرمانی از ایثار و فداکاری مردم و رزمندگان این استان به‌ویژه لشکر افتخار‌آفرین ۴۱ ثارالله تجلیل کردند و افزودند: برخی روستاها و مناطق استان کرمان از لحاظ تعداد شهیدانی که تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، سرآمد همه‌ی مناطق ایران هستند که این مسأله‌ باعث افتخار بیشتر مردم این استان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: ملت خود را مرهون شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های محترم آنان می‌داند و عطر و نور شهادت و خاطرات حماسه‌های شهیدان همواره در این سرزمین زنده و جاری خواهد بود.
 
در ابتدای این دیدار، آقای دهقان -رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران- اعلام کرد: مردم استان کرمان با تقدیم ۶۹۰۰ شهید، ۱۳۰۰ آزاده و بیش از ۱۷ هزار جانباز، نقش مؤثری در دفاع مقدس ایفا کردند. سپس حجت‌الاسلام انصاری -پدر اولین شهید استان کرمان در روند انقلاب اسلامی- به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.
سحر خسروی -فرزند یکی از شهیدان پرافتخار استان- نیز قطعه‌ای پراحساس در وصف شهیدان قرائت کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی