news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/10/19

دیدار جمعی از مردم قم با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب  صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم پرشور و مؤمن قم، حضور آگاهانه، هوشیارانه، متحد و پرشور ملت را تضمین تداوم پیشرفت کشور و رشد عظیم ملی خواندند و به تبیین زمینه‌ها و لوازم حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم انجام شد، آن حادثه‌ی مهم و تاریخی را نقطه‌ی آغازین بروز طوفان خشم مردم در برابر رژیم دیکتاتوری و دست‌نشانده‌ی پهلوی دانستند و افزودند: ملت ایران با انگیزه‌ی اسلام‌خواهی، امید به حمایت الهی و با تکیه بر نیروی مجاهدت ملی، برای تحقق آرمان‌های ایمانی و اسلامی بپا خاست و در پرتو تحقق وعده‌های الهی، سلطه‌ی رژیم استبدادی وابسته به امریکا را در هم شکست.
ایشان مقابله‌ی پیروز ملت با توطئه‌های دشمنان و پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معنویِ ۲۵ سال اخیر را نتیجه‌ی استمرار مجاهدت مردم دانستند و با اشاره به اعتمادبه‌نفس و استقلال مثال‌زدنی ملت ایران افزودند: جار و جنجال‌های استکبار جهانی به علت همین مسأله‌ است، اما دنیا بداند که ملت ایران دیگر اجازه نخواهد داد آمریکایی‌ها در این سرزمین نفوذ پیدا کنند.
رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمنان ملت ایران را در حال و آینده، محکوم به شکست دانستند و افزودند: البته ایادی جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی دست از فعالیت‌های خود برنمی‌دارند؛ همچنان که در ۱۰ - ۱۵ سال اخیر سعی کردند با تحریک عده‌ای، حوادث دوران انقلاب را شبیه‌سازی کنند، اما آن‌ها نمی‌دانند که انقلاب اسلامی از درون ملت جوشید و فرمایشی و پولی نبود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی همه‌ی مردم و به‌ویژه جوانان  از واقعیات جهانی، به تلاش استکبار برای اغوای ملت‌ها اشاره کردند و افزودند: قدرت‌طلبان جهانی پس از استعمار کهن -یعنی حضور آشکار و مستقیم در کشورها- و بعد از دوران استعمار نو -یعنی به حکومت رساندن عوامل دست‌نشانده‌ی خود- اکنون با ورود به مرحله‌ی استعمار فرانو تلاش می‌کنند با تبلیغات و اغواگری  چهره‌ای رنگین از مستکبران جهان را در افکار عمومی ملت‌ها ترسیم کنند و آنان را جذب خود سازند، اما ملت‌ها می‌دانند که چهره‌ی واقعی امریکا و انگلیس و دیگر قدرت‌طلبان جهانی، همان چهره‌ی کریه و نفرت‌آوری است که در عراق و در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو آشکار شده است.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به بیزاری ملت‌های مسلمان از آمریکا خاطرنشان کردند: مردم کشورهای اسلامی منتظر فرصتند تا نفرت عمیق خود را از ایالات متحده‌ی امریکا و عواملش آشکار کنند و این واقعیات نشان می‌دهد که دوران استکبار رو به پایان است و در این مرحله، ملت‌های بااراده و آگاه می‌توانند نقشی تاریخی ایفا کنند که در این میان ملت باهوش، بااستعداد و باتجربه‌ی ایران می‌تواند محور یک حرکت عظیم جهانی بر ضد نظام استکبار قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بخش پایانی سخنانشان به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند و با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های دشمنان ملت برای از رونق انداختن این انتخابات و حذف مردم از معادلات سیاسی افزودند: زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم انتخابات و یا آزاد نبودن انتخابات، در محافل راهبردی امریکا و اسرائیل شروع می‌شود و سپس عده‌ای آدم بی‌توجه و یا مزدور و حقیر در داخل  همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند و با تخریب نامزدهای انتخاباتی و روش‌های دیگر، سعی می‌کنند مردم را از رأی‌دادن منصرف کنند، اما مردم  با شور و شعور و انگیزه‌ی بالای خود  به این حرف‌ها اعتنایی نخواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در تبیین لوازم و زمینه‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات، ایجاد و تعمیق فضای علاقه‌مندی و شوق به انتخابات در کشور را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: مردم بدانند که در آستانه‌ی کاری بزرگ قرار دارند و می‌خواهند دولتی سر کار بیاورند که گام بلندی در راه رسیدن به آرمان‌ها بردارد و در زمینه‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، علمی، اخلاقی و سیاست خارجی برای ملت و نظام کار کند.
رهبر معظم انقلاب به نامزدهای انتخاباتی نیز یادآوری کردند: ملت تشنه‌ی کار مسئولان است و به فردی علاقمند است که معتقد و مؤمن به اهداف ملت باشد و مهم‌ترین انگیزه‌ی او کارِ پرشور و نشاط برای ملت باشد که این انگیزه‌ی متعالی هم در پرتو ایمان امکان‌پذیر است.
ایشان افزودند: مردم علاقمندند  برنامه، اهداف و راهبردهای نامزدهای انتخاباتی را بدانند و مجموعه‌ی زمینه‌ها و عوامل یادشده باعث خواهد شد که حضور حداکثری ملت در انتخابات محقق شود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی