news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/07/22

برگزاری دومین مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش در حضور فرماندهی کل قوا

دومین مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.
در ابتدای ورود فرمانده کل قوا به میدان، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان سپس با حضور بر مزار شهدای گمنام  به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و در ادامه از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نظامی‌گری در فرهنگ اسلامی را به معنی دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی و بسیار پرافتخار دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با توکل بر خدا و با ایمان مستحکم و با تکیه بر نیروی جوان بالنده‌ی خود، همچون گذشته که در مقابل نفوذ قدرت‌های بیگانه ایستاد، در این مقطع نیز اجازه نخواهد داد پنجه‌ی خونین سلطه‌ی دشمن  بار دیگر بر این کشور مسلط شود.
ایشان نظامی‌گری در فرهنگ مادی را مساوی با خشونت، بی‌رحمی، اطاعت بی‌چون و چرا و ابزار بودن در خدمت صاحبان ثروت و قدرت خواندند و افزودند: در فرهنگ اسلامی، نظامی با جان و هستی خود وارد میدان دفاع از استقلال و هویت ملت و ارزش‌های دینی می‌شود، لذا مجاهد فی‌سبیل‌الله است و مجاهدت او هرگز فراموش نخواهد شد.
فرمانده کل قوا لازمه‌ی مجاهدت و جهاد در راه خدا را آمادگی دائمی برشمردند و خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح باید همواره از دانش و علم روز و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس بهره‌مند باشند.
ایشان ایمان و عمل صالح را رمز پایداری و موفقیت ملت ایران و نیروهای مسلح در طول سال‌های گذشته ارزیابی و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران که در ۲۵ سال گذشته در مقابل حرکت نظام سلطه ایستاده و آن را به چالش طلبیده، اکنون مقتدرتر از گذشته است و علت اصلی واهمه‌ی دشمنان از این ملت نیز روحیه‌ی ایمان، شجاعت، ابتکار و نواندیشی آن، به‌خصوص جوانان این سرزمین اسلامی است.
 
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیرسرلشگر سلیمی -فرمانده کل ارتش- به فرمانده کل قوا خیر مقدم گفت و سرتیپ حسنی -فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری- گزارش تحصیلی دانشگاه‌های ارتش را ارائه کرد.
در این مراسم، اساتید نمونه و دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌های ارتش جوائز خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
رزمایش میدانی  از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و یگان‌های حاضر در میدان نیز از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین در جمع فرماندهان بلندپایه‌ی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لزوم استحکام انضباط سازمانی در نیروهای مسلح تأکید و خاطرنشان کردند: پشتوانه‌ی اصلی این انضباط سازمانی، احساس اقتدار معنوی نظام اسلامی در تمام ارکان و بخش‌های نیروهای مسلح است.
ایشان با اشاره به جنگ روانی دشمنان برای جلوه‌گر نشدن اقتدار معنوی جمهوری اسلامی ایران افزودند: به‌رغم این تلاش‌ها، اقتدار معنوی نظام اسلامی بیش از گذشته است و هیچ‌یک از سیاست‌های منطقه‌ای بدون لحاظ کردن نظر ایران قابل پیشبرد نیست.
فرمانده کل قوا  با اشاره به تغییر روش‌های رزم در دنیا تأکید کردند: نیروهای مسلح نیز باید در برنامه‌ریزی‌های خود حتماً روش‌ها و شرایط جدید را لحاظ نمایند.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به اهمیت شناسایی، گزینش و ترتیب نیروهای بااستعداد و ممتاز، بر لزوم تقویت فرهنگ برنامه‌ای عمل‌کردن در نیروهای مسلح تأکید کردند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین امروز از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی فنی نیروی هوایی ارتش بازدید کردند.
در این نمایشگاه طرح‌ها و بهینه‌سازی و ارتقای سامانه‌های مختلف آفندی و پدافندی که به دست متخصصان داخلی به انجام رسیده، به نمایش گذاشته شده بود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی