news/content
نسخه قابل چاپ
1382/09/27

تشکیل جلسه جمعی از مسئولان در حضور رهبر انقلاب برای بررسی طرح‌های سفر رهبر انقلاب به قزوین

327 طرح عمران شهری و روستایی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، کشاورزی و فرهنگی- هنری با 455 میلیارد ریال اعتبار به تدریج و حداکثر تا پایان سال 84 در استان قزوین به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیران "مسکن و شهر سازی، راه و ترابری، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنایع و بهداشت درمان و آموزش پزشکی"، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تربیت بدنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، نمایندگان این استان در مجلس و استاندار استان قزوین ظهر امروز برای بررسی این طرح ها در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل جلسه دادند.
در این جلسه اعلام شد احداث یک بیمارستان 200 تختخوابی، احداث دانشکده بهداشت و آموزشکده پیراپزشکی، راه اندازی شبکه استانی سیما،پوشش تلویزیونی 150 روستا و پوشش کامل شبکه آموزش سیما در سراسر استان قزوین،آبرسانی به 329 روستا با حدود 60 هزار نفر جمعیت،احداث شهرک صنعتی خرمدشت،احداث 3 بند خاکی، احداث 425 باب مسکن برای محرومان،ساخت 200 خانه ارزان قیمت،ساخت 3 کتابخانه عمومی و مجموعه های میراث فرهنگی،19 طرح آموزش و پرورش،56 طرح احداث و به سازی کانالها آبیاری، احیاء و اصلاح مراتع، احداث و به سازی راههای 57 روستا با جمعیتی بالغ بر43 هزار نفر، ساخت یک استادیوم ورزشی 15 هزار نفره و احداث زمینهای ورزشی در مراکز بخشها و دهستانها از جمله طرح هایی است که برای بهبود وضع عمومی استان قزوین در نظر گرفته شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه با تاکید بر لزوم پیگری دقیق اجرای زمانبدی شده طرحها و برنامه‌های پیش بینی شده افزودند: علاوه بر این برنامه‌ها می‌توان به موازات افزایش توان صنعتی استان قزوین، با بهره برداری صحیح از دشت بسیار حاصل‌خیز قزوین و اجرای طرح های آبرسانی این منطقه به یک قطب کشاورزی تبدیل کرد.
ایشان جامع نگری در برنامه ریزی صنعتی برای آبرسانی قزوین را ضروری خواندند و با اشاره به ضرورت ساماندهی و فعال سازی استان افزودند: مسئله اشتغال باید همچنان در صدر فعالیت های دولت قرار داشته باشد و همه ی کارها با جهت گیری مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال برنامه ریزی و اجرا شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به استعدادهای خوب جوانان استان قزوین، نیازهای دانشجویان و دانشگاهیان این استان را مورد توجه ویژه قرار دادند و خاطر نشان کردند مجموعه دولت با نگاهی ویژه نیازهای دانشجویان و دانشگاهها را بررسی کند و حل مسائل دانشگاهی را در اولویت کارهای فرهنگی قرار دهد.

برچسب‌ها: اشتغال؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی