news/content
نسخه قابل چاپ
1380/08/10

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع بزرگ مردم نجف‌آباد

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پس‌ از استقبال‌ پرطراوت‌ مردمی‌، در اجتماع‌ دهها هزار نفر دیگر از مردم‌ نجف‌ آباد حضور یافتند و ضمن‌ پاسخگویی‌ به‌ ابراز احساسات‌ وصف‌ناپذیر آنان‌ تأکید کردند: ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ همان‌ ملت‌ دوران‌ انقلاب‌ است‌ و با استقامت‌ در برابر توطئه‌های‌ دشمن‌ و عوامل‌ داخلی‌ آن‌ همچنان‌ راه‌ عزت‌ و شرف‌ و افتخار را ادامه‌ خواهد داد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تبریک‌ خجسته‌ میلاد حضرت‌ حجة‌ابن‌ الحسن‌ العسکری‌ امام‌ زمان‌ (عج‌)، روز نیمه‌ شعبان‌ را روز "امید و ایمان‌"، و روز مجاهدان‌ پاکباز خواندند و تصریح‌ کردند: نجف‌ آباد شهر علم‌ و ایمان‌ و ایثار و نگاه‌ روشن‌بینانه‌ به‌ مسائل‌ کشور است‌ و مردم‌ عزیز آن‌ به‌ پایداری‌ بر دین‌ خدا و وفاداری‌ به‌ اسلام‌ شهره‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تجلیل‌ از علمای‌ جلیل‌القدر نجف‌ آباد در طول‌ تاریخ‌ و نیز سرداران‌ و شهیدان‌ سرافراز این‌ شهر تأکید کردند: اگر پایه‌های‌ مستحکم‌ هویت‌ و شخصیت‌ تاریخی‌ هر شهر و کشور به‌ نسل‌ جوان‌ منتقل‌ شود آن‌ شهر و آن‌ کشور در مقابل‌ هر توطئه‌ای‌ آسیب‌ناپذیر خواهد ماند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تلاش‌ دشمن‌ را برای‌ کمرنگ‌ کردن‌ هویت‌ دینی‌ و پایبندی‌ اعتقادی‌ ملت‌ ایران‌ خاطرنشان‌ کردند و افزودند: دشمن‌ و عوامل‌ داخلی‌ آن‌ سعی‌ می‌کنند با به‌ فراموشی‌ سپردن‌ مفاخر انقلابی‌ و مظاهر ایثار و مجاهدت‌ و شهادت‌ و زیر سؤال‌ بردن‌ اراده‌ قاطع‌ و مصمم‌ امام‌، مردم‌ را نسبت‌ به‌ گذشته‌ پرافتخار خود دچار غفلت‌ سازد و ایستادگی‌ آنان‌ را تضعیف‌ کند اما ملت‌ ایران‌ حاضر نیست‌ پل‌ ورود دشمنان‌ و سلطه‌ دوباره‌ آنان‌ بر ایران‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ یادآوری‌ کردند: یک‌ روز یک‌ فردی‌ که‌ غافلانه‌ و خائنانه‌ به‌ بلندگوی‌ تبلیغاتی‌ دشمنان‌ ملت‌ ایران‌ تبدیل‌ شده‌ بود اعلام‌ کرد انقلاب‌ تمام‌ شده‌ است‌ اما همان‌ روز هوشیاران‌ ملت‌ گفتند که‌ این‌ تنها یک‌ خواب‌ است‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ ملت‌ ایران‌ تمام‌ شدنی‌ نیست‌.
ایشان‌ استقامت‌ و پایداری‌ مستمر را رمز دستیابی‌ به‌ اهداف‌ و راز تحقق‌ آرمانهای‌ هر ملت‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: استکبار آمریکا و دیگر مستکبران‌ جهان‌ که‌ از حرکت‌ ملت‌ ایران‌ بشدت‌ ضربه‌ خورده‌اند درصددند با محاصره‌ "تبلیغاتی‌ و فرهنگی‌" و تحقیر شعارها و آرمانهای‌ مردم‌، ناکامیهای‌ خود را جبران‌ کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ حملات‌ شدید دشمن‌ به‌ مظاهر مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ افزودند: متأسفانه‌ در داخل‌ هم‌ برخی‌ها با سهل‌انگاری‌، دل‌ سپردن‌ به‌ دنیا، حسادت‌ و کینه‌ و یا ایجاد اختلافات‌ بی‌حاصل‌ به‌ اهداف‌ دشمن‌ کمک‌ می‌کنند و ملت‌ ایران‌ باید ضمن‌ هوشیاری‌ کامل‌ در برابر دشمنان‌ خارجی‌، از دشمنان‌ درونی‌ هم‌ غافل‌ نماند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دلهای‌ پاک‌ و "صفا و خلوص‌" جوانان‌ کشور را از بزرگترین‌ نعمتهای‌ خداوند خواندند و افزودند: عده‌ای‌ این‌ صفا را ملعبه‌ قرار داده‌اند و همراه‌ با دشمن‌ با شایعه‌سازی‌، دروغ‌ پراکنی‌، بزرگنمایی‌ نقاط ضعف‌ و تحریف‌ حقایق‌ انقلاب‌ تلاش‌ می‌کنند نسل‌ جوان‌ کشور را نسبت‌ به‌ تاریخ‌ پرحماسه‌ انقلاب‌ و دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ دچار تردید سازند که‌ این‌ جفا به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و مردم‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امیدواری‌ دشمن‌ را برای‌ تحقق‌ اهداف‌ خود در ایران‌، خوابی‌ آشفته‌ و پریشان‌ خواندند و تصریح‌ کردند: ملت‌ ایران‌ همان‌ ملت‌ سال‌ 57 و ملت‌ دوران‌ جنگ‌ است‌ که‌ بارها و بارها آمریکا و متحدانش‌ و عوامل‌ داخلی‌ آنان‌ را با شجاعت‌ و ایثار و قاطعیت‌ مأیوس‌ کرده‌ است‌ و این‌ بار نیز به‌ یاری‌ خداوند فشارها و بدگوییها و مزاحمتها نخواهد توانست‌ این‌ ملت‌ را از ادامه‌ راه‌ خدا و راه‌ عزت‌ و شرف‌ و سرافرازی‌ باز دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید مجدد بر لزوم‌ پرهیز مسؤولان‌ از اختلاف‌ و دو دستگی‌ به‌ تلاشهای‌ مسؤولان‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ کشور اشاره‌ کردند و افزودند: مطالب‌ مطرح‌ شده‌ در مورد لزوم‌ حل‌ مشکل‌ بیکاری‌ جوانان‌ و مبارزه‌ پیگیر با مفاسد مالی‌ و اقتصادی‌، بسیار جدی‌ است‌ و به‌ فضل‌ پروردگار مبارزه‌ با فساد تا جاییکه‌ آثار آن‌ چشم‌ ملت‌ را روشن‌ کند ادامه‌ خواهد یافت‌.
ایشان‌ همچنین‌ لزوم‌ حل‌ مشکلات‌ استان‌ اصفهان‌ و شهر نجف‌آباد را یادآوری‌ کردند و افزودند: امیدواریم‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ آثار تصمیمات‌ مسؤولان‌ مختلف‌ را برای‌ حل‌ این‌ مشکلات‌، هرچه‌ سریعتر مشاهده‌ کنند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حجت‌‌الاسلام‌ حسناتی‌ امام‌ جمعه‌ نجف‌ آباد ضمن‌ خیر مقدم‌ به‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ بر پیوند جاودانه‌ مردم‌ مؤمن‌، شهید‌پرور و هوشیار این‌ شهر با آرمانهای‌ اسلام‌ و انقلاب‌ تأکید کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی