news/content
نسخه قابل چاپ
1380/08/09

دیدار جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران اصفهان‌ با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی صبح‌ امروز در دیدار دهها هزار تن‌ از خانواده‌های معظم‌ شهیدان‌ و "جانبازان، آزادگان‌ و ایثارگران‌" استان‌ اصفهان‌ تأکید کردند: ادامه‌ دادن‌ راه‌ شهیدان‌ یعنی تلاش‌ برای تحقق‌ آرمانهای اسلامی وظیفه‌ ملت‌ و همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ است.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای، جهاد و ایثار شهیدان‌ سرافراز اصفهان‌ را برجسته‌ترین‌ ویژگی این‌ استان‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: بفرموده‌ پروردگار، شهیدان‌ حی و حاضرند و جامعه‌ باید با پرهیز از غفلت‌ و حجابهای معنوی از انوار تابناک آن‌ عزیزان‌ عرش‌ بهره‌مند شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری معرفت‌ دقیق‌ و هوشیارانه‌ از اوضاع‌ جامعه‌ و روح‌ لطیف‌ و عارفانه‌ را دو ویژگی اصلی شهیدان‌ دفاع‌ مقدس‌ خواندند و افزودند: جوانان‌ برومندی که‌ در ۸ سال‌ جنگ‌ تحمیلی هستی خود را ایثار کردند به‌ اهمیت‌ کار خود واقف‌ بودند و میدانستند تنها مسئله‌ خاک و کشور در میان‌ نیست‌ بلکه‌ دشمن‌ و حامیانش‌ درصددند عزت‌ و شرف‌ و شخصیت‌ این‌ ملت‌ را خرد کنند و جلوی گسترش‌ حرف‌ تازه‌ ملت‌ ایران‌ و سرافرازی اسلام‌ را سد نمایند.
ایشان‌ اعتماد به‌ نفس‌ ملتهای مسلمان‌ و مخالفت‌ آنان‌ با مستکبران‌ را از جمله‌ نتایج‌ مجاهدتهای شهیدان‌ و دیگر ایثارگران‌ دفاع‌ مقدس‌ برشمردند و افزودند: شهیدان‌ آگاه‌ و بصیر ما با تحمل‌ تمامی سختیها، بدنبال‌ تحقق‌ آرمانهای اسلام‌ و سربلندی دین‌ خدا بودند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با اشاره‌ به‌ عرفان‌ عمیقی که‌ در وصیتنامه‌های شهیدان‌ بچشم‌ میخورد افزودند: شهیدان‌ نام‌آوری که‌ بدون‌ ذره‌ای نام‌ خواهی در راه‌ خدا حرکت‌ میکردند بدنبال‌ آن‌ بودند که‌ اسلام‌ در همه‌ ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اجرا شود و عدالت، عزت‌ و سعادت‌ دنیا و آخرت‌ را برای ملت‌ ایران‌ به‌ ارمغان‌ آورد.
مقام‌ معظم‌ رهبری تأکید کردند: شهیدان‌ نعمتهای الهی و ذخائر گرانقدر ملتند و فراموشی راه‌ آنان‌ بزرگترین‌ خیانت‌ است.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی، خط امام‌ و شعارها و اهداف‌ امام‌ را شاخص‌های راه‌ مورد نظر شهیدان‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: این‌ شاخص‌ها که‌ در وصیتنامه‌ امام‌ راحل‌ عظیم‌ الشأن‌ مشخص‌ است‌ ترسیم‌ کننده‌ راه‌ امروز ماست.
ایشان‌ تجلیل‌ از انگیزه‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران‌ و احترام‌ به‌ خانواده‌های معظم‌ آنان‌ را وظیفه‌ای همگانی خواندند و با قدردانی از صبر و پایداری و ایمان‌ خانواده‌های ایثارگران‌ افزودند: مسؤولان‌ بنیاد شهید و بنیاد جانبازان‌ باید به‌ مسؤولیت‌ سنگین‌ خود در قبال‌ این‌ عزیزان‌ بطور کامل‌ عمل‌ کنند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری آقای ضیایی "استاد دانشگاه، پدر شهید، پدر جانباز و فرزند شهید" ضمن‌ بیان‌ تجدید میثاق‌ خانواده‌های شهدا و ایثارگران‌ با آرمانهای امام‌ راحل‌ و رهبر معظم‌ انقلاب‌ اعلام‌ کرد: استان‌ اصفهان‌ بیست‌ و سه‌ هزار و چهار صد و نود و نه‌ شهید تقدیم‌ اسلام‌ و انقلاب‌ کرده‌ است‌ که‌ این‌ تعداد شهید به‌ نسبت‌ جمعیت‌ استان، در کشور بیسابقه‌ است. آقای ضیایی گفت‌: استان‌ اصفهان‌ همچنین‌ ۴۱ هزار و ۲۵۶ جانباز و ۳۴۶۰ آزاده‌ داشته‌ است.
در این‌ مراسم‌ همچنین‌ خانم‌ سارا امیری فرزند شهید در مقاله‌ای پراحساس‌ به‌ بیان‌ احساسات‌ پرشور فرزندان‌ و خانواده‌های شهدا پرداخت.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی