news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1380/08/08

دیدار علما و فضلا و روحانیان‌ و طلاب‌ استان‌ اصفهان با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار علما، فضلا، روحانیان‌ و طلاب‌ استان‌ اصفهان‌، حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ را منشأ خدمات‌ درخشان‌ تاریخی‌ و مرکز پرورش‌ عالمان‌ جلیل‌القدر دانستند و تأکید کردند: از این‌ گذشته‌ پرافتخار می‌توان‌ ریشه‌های‌ عمیق‌ و مستحکم‌ تاریخی‌ را درک‌ کرد و راه‌ تأمین‌ نیازهای‌ زمان‌ را فرا گرفت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ علمای‌ حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ در مقاطع‌ مختلف‌ تاریخ‌ برای‌ دادن‌ پاسخ‌ صحیح‌ به‌ نیازهای‌ فکری‌ جامعه‌، تصریح‌ کردند: امروز امواج‌ افکار شکست‌ خورده‌ لیبرالیزم‌ در قالبها و ظواهر گوناگون‌ حتی‌ ظواهر اسلامی‌ فضای‌ فکری‌ جامعه‌ را هدف‌ قرار داده‌ است‌ و علما و روحانیون‌ و طلاب‌ جوان‌ در مقابله‌ صحیح‌ با این‌ مسئله‌، مسؤولیت‌ سنگینی‌ دارند.
ایشان‌ لیبرالیزم‌ را یک‌ دروغ‌ رسوا شده‌ غربی‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند در حوادث‌ اخیر با اعمال‌ سانسور رسمی‌ دولت‌ آمریکا بر رسانه‌ها، ماهیت‌ آزادی‌ بیان‌ و نوشتار در غرب‌ بیشتر مشخص‌ شد و همگان‌ فهمیدند که‌ آزادی‌ در غرب‌ تنها در حوزه‌هایی‌ وجود دارد که‌ منافع‌ سرمایه‌داران‌ و کمپانیها به‌ هیچ‌ وجه‌ به‌ خطر نیافتد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر لزوم‌ آمادگی‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ برای‌ مقابله‌ صحیح‌ با امواج‌ منحرف‌ فکری‌ افزودند: هدف‌ اصلی‌ دستگاه‌ عظیم‌ تبلیغاتی‌ غرب‌، زمینه‌سازی‌ برای‌ سلطه‌ بر ملتهاست‌ و طلاب‌ و فضلای‌ جوان‌ باید با تقویت‌ علمی‌ خود، تولید و پرورش‌ فکر و تکیه‌ بر تقوا خود را آماده‌ مواجهه‌ با لشکر تبلیغات‌ غرب‌ کنند.
ایشان‌ مسؤولیت‌ دیگر روحانیون‌ و حوزه‌های‌ علمیه‌ را کمک‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: امروز دشمن‌ ایمان‌ مذهبی‌ مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ را نشانه‌ رفته‌ است‌ و تمام‌ اندیشمندان‌، فرزانگان‌ و صاحبنظران‌ جامعه‌ بویژه‌ روحانیان‌ باید با احساس‌ مسؤولیت‌ کامل‌ این‌ تلاش‌ دشمن‌ را خنثی‌ کنند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آیت‌الله‌ مظاهری‌ رییس‌ حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ با تبریک‌ ایام‌ خجسته‌ میلاد امام‌ زمان‌ (عج‌) گزارشی‌ از فعالیتهای‌ انجام‌ شده‌ در این‌ حوزه‌ علمیه‌ را تشریح‌ کرد. آیت‌الله‌ مظاهری‌ تشکیل‌ گروههای‌ تخصصی‌، برنامه‌ریزی‌ مدون‌ و افزایش‌ تعداد طلاب‌ را از جمله‌ ابعاد فعالیتهای‌ حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ برشمرد و برخی‌ مشکلات‌ حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ و طلاب‌ این‌ حوزه‌ را بیان‌ کرد.

برچسب‌ها: تقوا؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی