news/content
نسخه قابل چاپ
1379/11/30

ورود رهبر انقلاب به قم و استقبال پرشور مردم از معظم‌له

در سالروز میلاد مبارک و خجسته بقیةالله الاعظم حجةابن الحسن العسگری (عج) منجی عالم بشریت و مستضعفان جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی جهت زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) ، و نیز دیدار با علما و فضلاء‌حوزه علمیه و مردم شهیدپرور و مقاوم شهر علم و اجتهاد و خون و قیام قم صبح امروز وارد این شهر شدند. روحانیون حوزه علمیه قم و نیز مردم مقاوم و شهیدپرور این شهر که از اولین ساعات صبح امروز درطول مسیر عبور مقام معظم رهبری به انتظار ایستاده بودند، در ساعت50/9 دقیقه به هنگام ورود معظم‌له با ابراز احساسات و شور و شعف زایدالوصفی مقدم مقام معظم رهبری را گرامی داشتند.
مردم قم از زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان درحالی که پرچم های جمهوری اسلامی ایران، شاخه‌های گل و تصاویری از حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، با سردادن شعارهایی نظیر صل علی محمد ـ بوی خمینی آمد، صل علی محمد نایب مهدی آمد و میلاد مهدی آمد ، خامنه‌ای خوش آمد، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استقبال کردند.
در مسیر حرکت اتومبیل حامل مقام معظم رهبری، ‌مردم قم به پخش نقل و شیرینی ، دودکردن اسپند و پاشیدن گلاب و ذبح گاو و گوسفند پرداختند.
ازدحام جمعیت استقبال کننده در مسیر چند کیلومتری عبور اتومبیل حامل مقام معظم رهبری بسیار چشمگیر بود و زنان و مردان شهر قم به ویژه فرزندان خانوادهای معظم شهدا که از مشاهده رهبر انقلاب در میان خود به وجد آمد بودند با اشک شوق و لبخند شادی، مقدم ایشان را به قم خوش آمد گفتند. علماء، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم نیز همراه با دیگر اقشار مردم با حضور گسترده خود در مراسم استقبال از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقدم رهبر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از ورود به شهر قم به حرم مطهر و مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مشرف شدند و پس از زیارت مزار شریف آن حضرت در فضای ملکوتی آن به نماز و دعا پرداختند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مرقد آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و آیات عظام خوانساری و صدر و همچنین علامه طباطبایی و شهید مطهری و دیگر شهدای از علما و دانشمندان، فاتحه قرائت کردند.
بنابر همین گزارش پس از زیارت حرم مطهر، نمایندگان آیات عظام گلپایگانی و اراکی ، اعضای جامعه مدرسین و شورای مدیریت حوزه علمیه قم و جمعی دیگر از علما، مدرسین و فضلای حوزه علمیه در مدرسه فیضیه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند. در این دیدار، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه قم به نمایندگی از سوی حاضرین پس از تبریک میلاد فرخنده حضرت ولی عصر،‌امام زمان (عج) مقدم مقام معظم رهبری به حوزه علمیه و شهر مقدس قم در این روز مبارک را گرامی داشت و با اعلام شادمانی از ورود رهبر انقلاب اسلامی به شهر علم و اجتهاد و حوزه‌ی علمیه قم اظهار امیدواری کرد که اسلام با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سراسر جهان هرچه گسترده‌تر شده و به پیروزی نهایی نایل آید و مسلمانان همواره از نعمت طول عمر وسلامتی حضرتعالی بهره‌مند گردند.
مقام معظم رهبری نیز متقابلاً ضمن تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت و مستضعفان جهان حضرت بقیة‌الله الاعظم امام زمان (عج) از حضرات علما و مدرسین و فضلای حوزه علمیه تشکر و قدردانی کردند.
این گزارش حاکی است مقام معظم رهبری سپس در اجتماع باشکوه مردم شهیدپرور و مقاوم قم در صحن حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) حضور یافتند و سخنرانی کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی