news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/28

دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران‌ و تعدادی‌ از کارگران‌ شهرستان‌ ساوه‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران‌ و همچنین‌ تعدادی‌ از کارگران‌ شهرستان‌ ساوه‌، خانواده‌های‌ شهدا، جانبازان‌، آزادگان‌ و ایثارگران‌ را بهترین‌ سرمایه‌های‌ کشور برشمردند و تأکید کردند: در هر برنامه‌ای‌، سرلوحه‌ فکر، اندیشه‌ و دستورالعمل‌ اجرا و برنامه‌ریزی‌ دولت‌، مجلس‌، دستگاه‌ قضایی‌ و همه‌ مسؤولان‌ باید گرامیداشت‌ این‌ سرمایه‌های‌ عظیم‌ باشد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ایثار و فداکاری‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ افزودند: مخلص‌ترین‌، هوشمندترین‌ و بهترین‌ عناصر نسل‌ جوان‌ کشور، آن‌ جوانانی‌ هستند که‌ به‌ هنگام‌ نیاز کشور به‌ فداکاری‌، در خط مقدم‌ ایثارگری‌ قرار گرفتند.
ایشان‌ ایثارگری‌ و فداکاری‌ ایثارگران‌ و خانواده‌های‌ شهدا را ذخیره‌ای‌ معنوی‌ برای‌ آنان‌ و جامعه‌ دانستند و با تأکید بر لزوم‌ مراقبت‌ از این‌ ذخیره‌ معنوی‌ خاطرنشان‌ کردند: یاد و نام‌ اسلام‌ و محبت‌ به‌ خاندان‌ پیامبر(علیهم‌ السلام‌) بود که‌ چنین‌ صحنه‌های‌ باشکوهی‌ را در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ آفرید.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تصریح‌ کردند: در طول‌ تاریخ‌ جز برهه‌ای‌ از صدر اسلام‌، هیچ‌ مجموعه‌ای‌ را نمی‌توان‌ یافت‌ که‌ به‌ عظمت‌ و شکوه‌ خانواده‌های‌ شهدا در دوران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ باشد.
ایشان‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود با قدردانی‌ از زحمات‌ کارگران‌ در عرصه‌ کار و تلاش‌، آنان‌ را به‌ کسب‌ مهارتهای‌ لازم‌ و آگاهی‌ در کار، وجدان‌ کاری‌ بیش‌ از پیش‌ و انجام‌ درست‌ کارها توصیه‌ فرمودند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، فرزند یکی‌ از شهدای‌ شهرستان‌ ساوه‌، متن‌ زیبایی‌ را در وصف‌ شهدا قرائت‌ کرد و خواستار دیدار با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شد که‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ وی‌ را مورد محبت‌ قرار دادند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ امروز با حضور در مرقد حضرت‌ اشموئیل‌ یکی‌ از پیامبران‌ الهی‌، که‌ در نزدیکی‌ ساوه‌ قرار دارد، مرقد مطهر این‌ پیامبر را که‌ از نوادگان‌ حضرت‌ ابراهیم‌ (ع‌) است‌، زیارت‌ کردند.
خاطرنشان‌ می‌شود، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سفر پنج‌ روزه‌ خود به‌ استان‌ مرکزی‌ امشب‌ به‌ تهران‌ بازگشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی