news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1378/06/13

دیدار دانشجویان شرکت‌‌کننده در اردوی آموزشی-پرورشی بسیج دانشجویی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در دیدار صدها تن از دانشجویانِ شرکت‌کننده در اردوی آموزشی - پرورشی سازمان بسیج دانشجویی، طی سخنانی بر اهمیت فکر، عمل و احساس نسل جوان برای هر جامعه تأکید کردند و به دلسوزان و هوشمندان دنیای غرب در مورد فاجعه نابودی و اضمحلال نسل جوان این جوامع، هشدار دادند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، بر نقش تعیین‌کننده نسل جوان برای هر کشور تأکید کردند و فرمودند: دنیای غرب با وجود آن که در اوج پیشرفت مادی، علمی، صنعتی و اقتصادی و بهره‌مندی از ثروتهای گوناگون قرار دارد، نتوانسته است نسل جوان خود را به درستی اداره کند و امروز عناصر دلسوز در جوامع غربی احساس کرده‌اند که چه فاجعه‌ای برای آنها در حال وقوع است و بدون تردید آینده سختی را باید در انتظار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این که طوفانهای اجتماعی و تاریخی به تدریج خود را نشان می‌دهند، فرمودند: در جوامع غربی، بسیاری از جوانان دچار بلاهای اجتماعی مانند اعتیاد، قتل، غارت و شهوت‌رانیهای بسیار زشت شده‌اند و بسیاری نیز دچار بی‌تفاوتی هستند و در مسایل جمعی، مانند انتخابات شرکت نمی‌کنند. همه اینها نشانه‌های زوال نسل جوان غرب است و به عنوان یک واقعیت روشن بر ادعاهای نظریه‌پردازان صهیونیست و متفکران سیاسی آمریکایی که خود را صاحب اختیار سرنوشت جهان می‌دانند، خط بطلان می‌کشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان این که جوانان، عامل حرکت جمعی در هر جامعه‌ای هستند، افزودند: به برکت انقلاب، ایمان اسلامی و نیز به برکت وجود ارتباطات قلبی میان دلهای پاک و نورانی با خدا و هر آنچه که رنگ خدایی دارد، ایران اسلامی از یک نسل جوان ممتاز برخوردار شده است.
مقام معظم رهبری از سوق دادن نسل جوان به سمت فساد و بی‌تفاوتی در سالهای قبل از انقلاب به عنوان یک خواست دیکته شده بیگانگان یاد کردند و فرمودند: بیگانگانی که می‌خواستند سرنوشت این مملکت را به طور کامل در اختیار بگیرند، برای رسیدن به این هدف، در جهت خلاف تدین، عزم، خلوص، صفا و حرکت، جوانان را به کار گرفتند؛ اما فریاد امام به عنوان یک عامل فوق‌العاده و خارج از محاسبات قدرتهای استعمارگر، تمامی نقشه‌های آنان را بی‌اثر و خنثی کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان ویژگیهای ممتاز امام خمینی‌(ره) فرمودند: حسن بزرگ امام این بود که در مسایل مربوط به اسلام و مسلمین، خود را به عنوان یک شخص مطرح نکرد؛ امام در اسلام، حل شده بود و معارف الهی را از صمیم قلب قبول داشت و با تمام وجود حاکمیت خدا را بر زندگی شخصی خود پذیرفته بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، آبدیده شدن نسل جوان و مؤمن کشور را در امتحان بزرگ جنگ تحمیلی خاطر نشان کردند و افزودند: انقلاب اسلامی، پدیده عظیمی است که حتی به تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران محدود نمی‌شود. این انقلاب، تاریخ را تغییر داده و یک راه جدید در مقابل بشر و بویژه ملتهای مسلمان به وجود آورده است.
انقلاب اسلامی، حادثه‌ای بی‌سابقه و پدیده‌ای عجیب است؛ بنابراین سیاستمدارانِ مجرب و کارآزموده صهیونیست، با پی بردن به این حقیقت، مبارزه با این حرکت عظیم را از رهگذر برنامه‌ریزی بلند مدت آغاز کردند و هدف اصلی آنان این است که جوانانِ امروز، یعنی همه جمعیت فردای کشور را از انقلاب، جدا کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از فقدان یک فکر، اندیشه راهنما و ایدئولوژی متکی به یک فکر و تلقی درست از عالم وجود به عنوان مهمترین خلاء دنیای غرب یاد کردند و با بی‌تأثیرخواندن ایدئولوژیهای دروغین تزریق شده به جوامع غربی فرمودند: یک دلیل عمده که موجب ترس دنیای غرب از انقلاب اسلامی شده است، از این حقیقت ناشی می‌شود که انقلاب اسلامی یک تفکر صحیح، تعریف شده و متکی بر جهان‌بینی مستدل و منطقی از عالم آفرینش ارائه می‌دهد و این امکان را فراهم می‌سازد که هر کس بداند در کجای راه قرار دارد و به سمت کدام هدف حرکت می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین افزودند: در مبنای تفکر اسلامی، هدف از حیات انسان رسیدن به رستگاری و سعادت در دنیا و آخرت است. بنابراین با تکیه بر تفکر اسلامی می‌توان یک جامعه عادلانه و صالح و یک کشور پیشرو معنوی و در عین حال دارای قدرتهای والای مادی را ایجاد کرد و این همان چشم‌انداز و هدف والا و زیبایی است که غربیها از آن محروم هستند.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان، نقش آیت‌الله مصباح یزدی را در هدایت طرح و برنامه این اردو حائز اهمیت خواندند و فرمودند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آیت‌الله مصباح یزدی در سخنان کوتاهی گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در سایه نعمت ولایت، توفیق معرفت و انجام وظیفه نسبت به نظام مقدس اسلامی را یافته‌ایم و وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان علاوه بر حراست از مرزهای جغرافیایی از مرزهای عقیدتی و باورهای ارزشی و مذهبی نیز دفاع کنیم و بویژه بسیجیان دانشجو و دانش‌آموز باید نقش بسیار مهم خود را در دفاع از ارزشها و مبارزه با انحرافات، کج‌رویها و کج‌اندیشیها ایفا کنند.
خاطر‌نشان می‌شود در این دیدار، تعداد کثیری از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این اردو نیز حضور داشتند و از برنامه‌های آموزشی و پرورشی بسیج، بهره گرفتند.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی