news/content
نسخه قابل چاپ
1383/04/14

دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  عصر امروز در دیدار آقای بشار اسد -رئیس‌جمهور سوریه- با اشاره به روابط صمیمانه‌ی جمهوری اسلامی ایران و سوریه، اظهار امیدواری کردند این سفر و مذاکرات انجام‌گرفته زمینه‌ی همکاری‌های گسترده‌تر دو کشور را فراهم نماید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  عصر امروز در دیدار آقای بشار اسد -رئیس‌جمهور سوریه- با اشاره به روابط صمیمانه‌ی جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار امیدواری کردند این سفر و مذاکرات انجام‌گرفته  زمینه‌ی همکاری‌های گسترده‌تر دو کشور را فراهم نماید.
ایشان از مرحوم حافظ اسد به عنوان یک سیاست‌مدار برجسته یاد کردند و خطاب به آقای بشار اسد افزودند: حضور جناب‌عالی به عنوان شخصیتی لایق و شجاع در رأس کشور سوریه  خلأ نبود مرحوم حافظ اسد را جبران کرده است.
در این دیدار که آقای خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای بشار اسد با اشاره به روابط خوب و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور گفت: در مذاکرات با آقای خاتمی مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد دیدگاه‌های دو کشور همچون گذشته مشترک است.
رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به اوضاع عراق خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی ایران و سوریه با عراق، این دو کشور قطعاً خواهان عراقی باثبات هستند و همواره نیز در این مسیر گام برداشته‌اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی