news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1378/06/07

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع بزرگ مردم نهبندان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اجتماع بزرگ مردم محروم شهرستان مرزی نهبندان حضور یافتند و طی سخنانی با تأکید بر تعهد و پایبندی قشرهای مختلف ملت ایران به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی فرمودند: نظام اسلامی وظیفه خود می‌داند که به همه آحاد این ملت نگاهی یکسان و برابر داشته باشد.
مقام معظم رهبری دیدار با مردم و بویژه جوانان مؤمن، مهربان و نجیب نهبندان را یک توفیق بزرگ و خاطره‌ای به یاد ماندنی توصیف کردند و فرمودند: من با سفر به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسئولین سطوح مختلف دولتی و استانی را به طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دور افتاده که غالباً محرومیتهای زیادی را از دورانهای قبل تحمل کرده‌اند متمرکز کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقدامات نظام اسلامی برای محرومیت‌زدایی از نقاط محروم کشور را خاطرنشان کردند و فرمودند: در دوران قبل از پیروزی انقلاب به قدری بر مردم این مناطق محرومیت تحمیل شده‌است که اگر 10 برابر خدمات 20 سال گذشته انقلاب نیز کار انجام شود، باز هم حق این مناطق اداء نخواهد شد، بنابراین مسئولین کشور باید به روند محرومیت‌زدایی از این منطقه و سایر نقاط محروم کشور، شتاب مضاعف و فزاینده‌تری بدهند.
رهبر انقلاب اسلامی بر وفور استعدادها در منطقه جنوب خراسان تأکید کردند و فرمودند: این منطقه باید بتواند از لحاظ مادی و معنوی روی پای خود بایستد و نیازهایش برآورده شود و برای این منظور لازم است مردم و بویژه جوانان مستعد و توانمند منطقه برای همکاری با دولت و مسئولین دولتی آمادگی داشته باشند.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان وجود بسیج فعال در نهبندان را حائز اهمیت دانستند و با پرمسأله خواندن مرزهای این منطقه از لحاظ قاچاق کالا و مواد مخدر فرمودند: سوداگران مرگ که حاضرند میلیونها جوان را به کام اعتیاد بکشند، مرزهای ما را در وضعیت بدی قرار داده‌اند و در این میان از قشرهای مختلف مردم و بویژه جوانان این منطقه انتظار می‌رود که آگاهی، استقامت، هوشیاری و مجاهدت خود را به بهترین شکل نشان دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر نقش محوری ملت ایران در حفظ و تداوم نظام اسلامی تأکید کردند و فرمودند: من و امثال من قطره‌ای از اقیانوس عظیم ملت ایران هستیم که تنها وجه تمایز ما به عنوان خدمتگزار مردم، سنگین‌تر بودن مسؤولیت‌مان است و بر این اساس بنده هیچ حقی را برای خود قائل نیستم. شأن مسئولین در نظام اسلامی متعلق به مردم و از ناحیه ایمان، عواطف و عشق آنان است و مسؤولین از خود هیچ شأنی ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی جدا بودن ملتها از مسؤولان خود در بسیاری از کشورهای جهان را یادآور شدند و فرمودند: اگر قدرتهای استکباری نظیر آمریکا بتوانند مسؤولان هر یک از این کشورها را تحت انقیاد خود درآورند، بترسانند و یا شکست دهند، آن مملکت از دست خواهد رفت اما در ایران اسلامی، بدنه ملت حافظ اصلی این نظام است و قدرتهای استکباری نیز قادر به خرید، ترساندن و شکست دادن بدنه ملت نیستند و بر همین اساس، نظام اسلامی را باید یک نظام شکست‌ناپذیر دانست.
مقام معظم رهبری بر رسوخ ایمان اسلامی در اعماق جان مردم تأکید کردند و فرمودند: عده‌ای تلاش می‌کنند ایمان مردم را که منشاء قدرت در نظام اسلامی است متزلزل کنند اما بدون تردید تلاش آنها همانند تلاش 50ساله خاندان پهلوی بی‌ثمر خواهد بود. مردم و بویژه جوانان امروز ما در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی اهل تعبد، دعای کمیل، اعتکاف، توسل و تضرع و اهل ایستادگی در میدان جنگ هستند و با عمل به اسلام برای ایجاد دنیایی که متضمن سعادت جامعه بشری است تلاش می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان تصریح کردند که به رغم تظاهرات مستانه و عربده‌جویانه قدرتهای استکباری، خواست ملت یعنی اسلام و حاکمیت نظام اسلامی پیروزی نهایی را در این کشور به نام خود رقم خواهد زد.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام قربانیان امام جمعه نهبندان به معظم‌له خیر مقدم گفت و حضور ایشان را در این شهر گرامی داشت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی