news/content
نسخه قابل چاپ
1376/11/28

دیدار جمعی از خانواده‌‌های شهدای هرمزگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در اجتماع خانواده‌های معظم شهدا و مفقودان، آزادگان و جانبازان استان هرمزگان حضور یافتند و طی سخنانی از مقام و منزلت آنان و نقش ایثارگران و رزمندگان اسلام در خلق افتخار و عظمت برای ملت ایران تجلیل کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، آحاد ملت ایران را وامدار شهدا و خانواده‌های معظم آنان دانستند و فرمودند: ایران اسلامی و انقلابی به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان با همه وجود بدهکار و مدیون است و با گذشت زمان و روشن‌تر شدن عظمت جهاد مقدس و دفاع مردانه رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی، معلوم خواهد شد که شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دلاور ما چه حق بزرگی بر گردن ملت ایران و تاریخ این سرزمین دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای خبرهای منتشر شده از جبهه دشمنان ملت ایران را تأییدکننده تحلیلها و حدسیات جنگ تحمیلی خواندند و فرمودند: یکی از مسؤولان بلند‌پایه امنیتی آمریکا اعتراف کرده است که این کشور در دوران جنگ تحمیلی با دستگاههای جاسوسی و استراق سمع خود اطلاعات مربوط به تحرکات نیروهای ایران را به دست آورده و آنها را در اختیار عراق قرار می‌داده است، ولی در مسأله فاو، دستگاههای آمریکا دچار اشتباه شدند و نتوانستند عراقیها را از قصد ایران آگاه کنند و برای جبران اشتباه خود به عراق کمک کردند که هر چه بخواهد بر روی نیروهای ایرانی سلاح شیمیایی بریزد. این اعترافات به روشنی گویای عظمت شهدا و مظلومیت ملت ایران است.
مقام معظم رهبری حمایت همه‌جانبه آمریکا، کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو، شوروی سابق، بلوک شرق و کشورهای پولدار عرب حاشیه خلیج فارس از عراق در جنگ علیه ایران اسلامی را خاطرنشان کردند و فرمودند: آنچه توانست در مقابل سلاحهای جهنمی دشمنان اسلام بایستد، دلهای نورانی و با صفای کسانی بود که به عشق حقیقت و دین خدا وارد این میدان شدند و چنین بار سنگینی را بر دوش کشیدند، چنین راه دشواری را پیمودند و چنین کار بزرگی را به نتیجه رساندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت و دفاع از آرمانهای شهدا را بهترین و بزرگترین احترام به شهدا دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: مسؤولین نظام و مردم، مخلص و فدایی ارزشهای اسلامی و الهی هستند و دلهایشان از عشق به اسلام و معنویات لبریز است و سینه چاکان زندگی متعفن غربی باید بدانند که ملت ایران راه اسلام و انقلاب و ارزشهای الهی را انتخاب کرده است و به غیر از آن راضی نخواهد شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی