news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار آقای ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین امروز صبح آقای ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی و هیأت عالی‌رتبه همراه وی را به حضور پذیرفتند. در این دیدار که در فضایی صمیمی و تفاهم‌آمیز انجام شد، آقای ماهاتیر محمد اهمیت وحدت جهان اسلام را برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی قدرتهای سلطه‌گر، مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که دنیای اسلام در سایه ریاست سه‌ساله جمهوری اسلامی بر کنفرانس اسلامی بتواند به اهداف بلند خود و نیز آرزوی دیرینه وحدت اسلامی دست یابد.
مقام معظم رهبری در این دیدار ایستادگی و مقاومت آقای ماهاتیر محمد و دولت مطبوع وی را در برابر فشارهای گوناگون سلطه‌گران و قدرتهای استکباری ستایش کردند و همکاری دو کشور را در زمینه‌های مختلف به نفع جهان اسلام و ملتهای دو کشور دانستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عقب‌نشینی در برابر زیاده‌خواهیهای آمریکا را اقدامی بی‌ثمر خواندند و با استناد به تجارب به دست آمده تصریح کردند: روند فشار پس از تسلیم و عقب نشینی، باز هم ادامه خواهد یافت و تنها راه نجات از فشارهای دشمن ایستادگی، مقاومت و اتخاذ مواضع شجاعانه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند که آقای ماهاتیر محمد به عنوان یک عضو برجسته دنیای اسلام بتواند با حسن تدبیر و استقامت مردم مالزی بر مشکلات فراروی کشورش غلبه کند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی