news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار ادریس دبی رئیس جمهور کشور آفریقایی چاد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه دیدارهای جداگانه سران کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در کنفرانس اسلامی با ایشان، صبح امروز آقای ادریس دبی رئیس جمهور کشور آفریقایی چاد و هیأت عالی‌رتبه همراه وی را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار اراده جمعی در کنفرانس اسلامی را برای دفاع از امت اسلامی، به کار گرفتن امکانات و توانمندیهای موجود و حل مشکلات جهان اسلام ضروری خواندند و اظهار امیدواری کردند که سازمان کنفرانس اسلامی در سالهای آینده بتواند برای دنیای اسلام برکات زیادی به همراه داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسأله تجارت بین کشورهای اسلامی را یک کار بزرگ و جدی خواندند و ضرورت فعال بودن رؤسای جمهور کشورهای اسلامی در کنفرانس تهران را مورد تأکید قرار دادند. در این دیدار آقای ادریس دبی رئیس جمهور چاد اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران را در مقایسه با اجلاسهای گذشته، بهترین اجلاس توصیف کرد و گفت: کنفرانس اسلامی در تهران الگویی بین کشورهای اسلامی خواهد بود تا با تکیه بر آن گام مهمی را به جلو بردارند و برای خارج کردن دنیای اسلام از ضعف و سستی و همکاری و همبستگی، میان یکدیگر را تحکیم بخشند.
وی وجود تفرقه و نبود همدلی میان کشورهای اسلامی را برای منافع امت بزرگ اسلام، زیان‌آور خواند و خواستار کمک کشورهای ثروتمند و غنی در جهان اسلام به برادران مسلمان خود در کشورهای فقیر شد.
بر پایه همین گزارش در این دیدار یکی از علمای برجسته چاد که رئیس جمهور این کشور را همراهی می‌کرد طی اظهارات کوتاهی از حضور در ایران اظهار خوشوقتی کرد و گفت: رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فقط به ایران محدود نمی‌شود و جهان اسلام را در بر می‌گیرد، بنابراین از معظم‌له درخواست می‌کنیم به کشور چاد که در خط مقدم اسلام در آفریقا قرار دارد توجه ویژه‌ای را مبذول فرمایند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی