news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1376/07/07

دیدار جمعی از اعضای گروه‌های تفحص پیکرهای مطهر شهدای مفقودالاثر با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از اعضای گروههای تفحص پیکرهای مطهر شهدای مفقودالاثر با ایشان طی سخنانی از جست‌و‌جو برای یافتن پیکرهای مطهر شماری از شهیدان و تعیین سرنوشت مفقودان جنگ تحمیلی به عنوان یک کار بزرگ انسانی و خدمتی با‌ارزش به خانواده معظم شهدا و مفقودان یاد کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که چند تن از خانواده‌‌های معظم شهیدان گروههای تفحص نیز حضور داشتند فرمودند: یافتن پیکرهای مطهر شهدای مفقودالاثر خدمت به روحیه ملی و عموم مردم است و کسانی که این کار مهم و سخت را دنبال می‌کنند در واقع با خارج کردن پیکرهای مطهر شهدا از غربت، به اضطراب و دلهره خانواده‌های معظم آنان پایان می‌دهند و بدون تردید این عزیزان با کار طاقت‌فرسای خود خدمت ارزشمندی به شهدا و خانواده‌های معظم آنان انجام می‌دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوران هشت سال دفاع مقدس را به سبب خصوصیات برجسته آن، یک مقطع استثنایی، عزیز و به یاد ماندنی در تاریخ ایران ارزیابی کردند و فرمودند: ملت بزرگ ایران به تأسی از مولای خود امیر‌مؤمنان علی‌(ع) در عین اقتدار، مظلوم بود و قدرت را با مظلومیت همراه کرد، در تمامی مراحل جنگ تحمیلی، ارزشهای انسانی و اخلاقی را رعایت کرد و هیچ کار ضد‌ارزشی و غیر‌اخلاقی از او صادر نشد، حق با او بود و نه به قصد تجاوز و تعدی، تعرض و تصرف، بلکه با هدف دفاع از حیثیت و ناموس ملی و حراست از اسلام و انقلاب جنگید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی درگیر بودن عموم مردم در هشت سال دفاع مقدس را یکی دیگر از ویژگیهای دفاع ملت ایران در برابر رژیم متجاوز عراق برشمردند و در پایان سخنانشان توجه جستجوگران پیکرهای مطهر شهدای مفقودالاثر را به اهمیت حفظ روحیه اسلامی و انقلابی جهت به نتیجه رساندن این کار مهم جلب کردند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری سردار سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین در ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی از اقدامات انجام شده طی هفت سال اخیر را که به کشف پیکر مطهر بیش از سی و هفت هزار شهید انجامیده است، ارائه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی