news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1376/07/06

اعطای نشان به طراحان بمب‌افکن آذرخش توسط فرمانده کل قوا

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا طراح هواپیمای شکاری بمب‌افکن آذرخش و نیز فرزند شهید ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی را مورد تفقد قرار دادند و همت بلند آنان را در به انجام رساندن این کار بزرگ ستودند.
فرمانده کل قوا، آقای سید‌مرتضی سنایی طراح هواپیمای آذرخش و فرزند شهید ستاری را به دریافت نشان درجه یک هنر مفتخر کردند و خطاب به آنان فرمودند: اگر همت، شوق، و دلسوزی وجود داشته باشد، هیچ کاری در برابر عناصر مؤمن و فعال، نشدنی نخواهد بود. شهید ستاری به نتیجه رساندن این کار را یک وظیفه قلمداد کرد و برای انجام آن از خود همت، تصمیم قاطع و پیگیری مجدانه نشان داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از طراح هواپیمای آذرخش فرمودند: آقای سنایی دانشمند عزیزی است که فکر، ذهن و تجربه خود را برای ساخت این هواپیمای شکاری بمب‌افکن به کار انداخت و در انجام این کار افتخار‌آمیز هیچگاه احساس یأس نکرد.
فرمانده کل قوا، سپاه پاسداران و ارتش را به نهراسیدن از انجام کارهای بزرگ تشویق کردند و در پایان سخنانشان سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی را نیز به سبب پیگیری دلسوزانه و مخلصانه کار ساخت هواپیمای آذرخش مورد تقدیر قرار دادند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی