news/content
نسخه قابل چاپ
1376/04/30

دیدار رهبر ارامنه جهان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اسقف آرام کشیشیان رهبر ارامنه جهان با ایشان طی سخنانی از حکومت آمریکا به عنوان مظهر قدرت استبدادی در امپراطوری سرمایه‌دارهای زورگو و ظالم یاد کردند و نقش ایمان ملت مؤمن و مقتدر ایران اسلامی را برای ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر آمریکا حائز اهمیت و تعیین‌کننده دانستند.
در این دیدار که چند تن از معاونین رهبر ارامنه جهان و اسقف‌های ارامنه در ایران و سوریه نیز حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ارتباط صمیمانه و محبت‌آمیز خویش با ارامنه ایران تأکید کردند و فرمودند: ما مسیحیان را دوست داریم و نسبت به آنان احساس محبت و صمیمت می‌کنیم.
ارامنه در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به هموطنان مسلمان خود کمک کردند و اینجانب از نزدیک شاهد بودم که ارامنه، هنر و قدرت فنی خود را چگونه در خدمت جنگ قرار دادند و در کنار سایر هموطنانشان از خانه و وطن خود در برابر دشمن متجاوز دفاع کردند. ارامنه و مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران بیگانه نیستند و جزیی از ملت بزرگ ایران محسوب می‌شوند و اینجانب نیز احساس خوبی از همشهریهای ارمنی دارم.
مقام معظم رهبری به وجود یک نظام استبدادی در سطح جهان اشاره کردند و فرمودند: امروز در هر نقطه‌ای از جهان که بدی، ظلم، سرکوب مبارزات به حق ملتها و جنگی تحمیل شده بر مردم وجود دارد، می‌توان رد پای آمریکا را بوضوح مشاهده کرد و ترساندن دیگران مهمترین کاری است که در این نظام غلط جهانی و استبدادی انجام شده است. اما ملت بزرگ ایران براساس یک برآورد صحیح از شرایط و موقعیت خود و امکانات و قدرت آمریکا از آمریکا و هر قدرت دیگر جهانی نمی‌هراسد و اطمینان دارد که هیچکس و هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند بر ایمان یک ملت مؤمن غلبه کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بسته بودن تمامی راهها به روی آمریکا برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: انقلاب اسلامی ایران شرایطی را به وجود آورده است که اگر آمریکا علیه ملت مسلمان ایران دست به هر اقدامی بزند، به ضرر او تمام خواهد شد و از هر طرف وارد شود، ضربه خواهد خورد. اگر به ایران حمله کند، مردم متحدتر و انگیزه‌هایشان بیشتر خواهد شد و طرفداران جهانی پیدا خواهند کرد، اگر حمله نکند، ملت ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود. با محاصره اقتصادی ایران نیز تلاش داخلی مضاعف خواهد شد و آمریکا همپیمانان خود را از دست می‌دهد و عدم محاصره اقتصادی ایران به گسترده‌تر شدن میدان تجارت فراروی ملت ایران خواهد انجامید، بنابراین در این معادله عجیب، هر اقدام آمریکا علیه ایران، به ضرر خود او تمام خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پایبندی رهبران دینی ارامنه به ارزشهای معنوی ابراز خرسندی کردند و در پایان سخنانشان تصریح کردند که هر کس در این دنیای بزرگ، پرچم دفاع از ارزشهای معنوی و دینی را بلند کند، در چشم ملت مسلمان ایران عزیز و گرامی است.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، اسقف جاثلیق آرام کشیشیان رهبر ارامنه جهان طی سخنانی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل خانواده شهدای ارامنه و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان سپاسگزاری کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوق اقلیتهای مذهبی را تضمین کرده است و اینجانب بارها در مجامع جهانی اعلام کرده‌ام که ارامنه در ایران اسلامی از آزادی برخوردارند و ارتباطات، وابستگیها و پیوندهای میان ارامنه با جمهوری اسلامی بسیار مستحکم است.
وی اهانت بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت مریم‌(س) را به شدت محکوم کرد و گفت: فرهنگ منحط غربی پایه‌های اجتماعات بشری را در بسیاری از جوامع متزلزل کرده است و در چنین شرایطی برای ترویج ارزشهای دینی و معنوی، اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین شرقی باید با یکدیگر همکاری کنند و رهبران دینی برای حاکم کردن ارزشها و سنتهای دینی در جوامع انسانی رسالت الهی خود را مورد توجه قرار دهند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی