news/content
نسخه قابل چاپ
1375/12/23

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع بزرگ مردم دزفول

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پس از ورود به شهر دزفول در اجتماع بزرگ مردم این شهر و دیگر شهرها و روستاهای اطراف آن حضور یافتند و طی سخنانی از حماسه مقاومت، ایستادگی و شجاعت مردم دزفول در شدیدترین حملات دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل کردند و این منطقه از میهن اسلامی را سرزمین افتخارات تاریخ ایران نامیدند.
مقام معظم رهبری به جایگاه رفیع مردم دزفول به لحاظ مقاومت و صبر انقلابی آنان اشاره کردند و فرمودند: مردم شهر دزفول یکی از بهترین امتحانهای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ و نفوذ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اجتماع عظیم مردم این منطقه در شهر دزفول را نشان دهنده ایمان و اخلاص آنان به اسلام و انقلاب و تکرار گذشته افتخارآمیز این منطقه توصیف کردند و فرمودند: قصص قرآن کریم طبیعت گذشته، حال و آینده را در پیش چشم مسلمانان قرار می‌دهد و به آنان درسی را که ناشی از حکمت الهی است، می‌آموزد تا وظیفه خود را بر اساس آنچه که اسلام و قرآن انتظار دارد انجام دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دوران معاصر را عصر بیداری اسلامی و بروز حقایق تکان‌دهنده خواندند و فرمودند: بیداری اسلامی در جهان از آن هنگام آغاز شد که ملت با فرهنگ و ریشه‌دار ایران توانست با تکیه بر اسلام و قرآن، در مقابل یک نظام سیاسی صددرصد وابسته به استکبار جهانی به پیروزی برسد و پرچم مقدس اسلام را زیر نام پرافتخار جمهوری اسلامی در تمامی جهان و در پیش چشم مردم دنیا به اهتزاز درآورد و از آن پس بیداری اسلامی با گذشت زمان عمیق‌تر، وسیع‌تر و ماندگارتر شده است.
مقام معظم رهبری بیداری اسلامی را موجب وحشت و نگرانی قدرتهای جهانی، از به خطر افتادن منافع نامشروع آنان در دنیای اسلام دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام که با بیداری ملتهای مسلمان منابع نفتی و بازارهای مصرفی خود را در کشورهای اسلامی در معرض خطر دیده‌اند با همه وجود به مبارزه با نهضت اسلامی برخاسته‌اند که مظهر آن در مبارزه سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی، نظامی و فرهنگی دشمنان اسلام با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران تجسم یافته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مبارزه خصمانه و همه‌جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و نظامی اشاره کردند و فرمودند: آمریکا با وجود جنجالهای تبلیغاتی فراوان، در بیشتر از 95 در صد از تلاشهای خود،در مقابل نظام اسلامی و صلابت ملت شجاع ایران شکست خورده است. ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله بر دشمنان خود فائق شد، در برابر تحمیل کنندگان محاصره اقتصادی و جنگ همه‌جانبه تبلیغاتی به پیروزی رسید و کسانی را که قصد داشتند انزوای سیاسی را بر ایران تحمیل کنند، ناکام گذاشت و این حقایقی است که بر هیچکس پوشیده نیست و بر همه آشکار شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاشهای تبلیغاتی دشمنان اسلام را برای تیره نشان دادن افق آینده ملت ایران خاطرنشان کردند و فرمودند: به رغم تمامی تبلیغات خصمانه آمریکا و دستگاههای استکباری جهان، جمهوری اسلامی ایران امروز از همیشه قوی‌تر و ملت ایران شجاع‌تر است و پیشرفتهای بیشتری را نیز در میدانهای گوناگون به دست آورده است . ملتی که به خدا متکی است و خود را باور دارد از دشمنانش نمی‌ترسد و ابهت استکبار جهانی او را دچار وحشت و هراس نمی‌کند.
مقام معظم رهبری برخورداری ملت ایران از استعدادها و امکانات لازم برای ترمیم عقب ماندگیهای ناشی از سلطه استکبار را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ملت ایران در تلاش است تا با تکیه بر قدرت درونی خویش، کشوری آباد، آزاد، توسعه یافته و الگو برای ملتها بسازد، بنابراین چنین ملتی را آمریکا و متحدین او و قدرتهای شرق و غرب عالم نمی‌توانند شکست دهند و این همان واقعیتی است که مردم قهرمان دزفول آن را در ابعاد کوچکتری به جهان نشان داده‌اند و شهر ویران شده خود را به مانند دسته گلی بازسازی و احیا کرده‌اند .
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر علاقه‌مندی و پیوند مستحکم میان مردم و مسؤولین کشور تأکید کردند و فرمودند: کشوری که مردم نسبت به اهداف آن بی‌توجه و بی‌علاقه هستند، همانند جسمی بی‌روح است اما در ایران اسلامی مردم مسائل کشور را مسائل خود می‌دانند و سیاستهای دولت در بخشهای مختلف، منطبق بر سیاستهای مردم است و به همین سبب مردم به مسؤولان اعتماد دارند و مسؤولان نیز تمام توان خود را برای تأمین خواسته‌ها و نیازهای آنان بکار گرفته‌اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان نسبت به شهدای عالی‌قدر دزفول و و دیگر شهرهای این منطقه ادای احترام کردند و یاد مرحوم آیت‌الله قاضی دزفولی امام جمعه روشن دل این شهر در دوران دفاع مقدس که عزمها را در مقاومت سرسختانه در برابر دشمن راسخ‌تر کرد گرامی داشتند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام شریعتی امام جمعه دزفول در سخنان کوتاهی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت و پیوند ناگسستنی مردم این شهر و دیگر شهرهای مقاوم این منطقه با مقام عظمای ولایت را مورد تأکید قرار داد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی