news/content
نسخه قابل چاپ
1375/12/18

دیدار خانواده‌‌‌‌‌‌های شهدا و ایثارگران خوزستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌‌‌‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار جمع زیادی از خانواده‌‌های معظم شهدا و مفقودان، جانبازان و آزادگان استان خوزستان با ایشان طی سخنانی بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد شهدا در جامعه تأکید کردند و اهمیت نقش نویسندگان و هنرمندان را در برجسته کردن حقیقت شگفت‌‌آور فداکاری و ایثار در یادها یادآور شدند.
مقام معظم رهبری در این دیدار فداکاران ملت ایران را به سبب زهد، پارسایی، پاکدامنی، نجابت، مظلومیت، غربت و بی‌‌‌‌اعتنایی آنان به جلوه‌های دنیا شایسته تجلیل مضاعف دانستند و فرمودند: خانواده‌های مکرم شهدا با فداکاری، صبر و هوشیاری خود، بخصوص در دوران جنگ تحمیلی، کار بزرگی را به انجام رساندند و اکنون تمامی کسانی که با شهدا پیوند و ارتباطی داشته‌اند، باید خود را صاحب انقلاب و نگهبان و پاسدار ارزشهای آن بدانند، زیرا آنان با سرمایه‌گذاری عظیم خود توانسته‌اند این انقلاب را به برگ و بار برسانند.
حضرت آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله خامنه‌ای شهدا و ارزش‌آفرینیهای شگفت‌آور آنان را فراموش‌‌ناشدنی خواندند و فرمودند: اعضاء و بستگان معظم شهدا باید بدانند که دغدغه داشتن، حساسیت نشان دادن و خود را پاسدار راه شهادت و خون شهدا دانستن مربوط به آنان است. حرمت شهیدان ما با گذشت زمان تمام نمی‌‌شود یاد شهدا باید همیشه در جامعه زنده بماند و خاطره‌ها و ماجراهای افتخارآمیز زندگی آنان دهان به دهان به نسلهای بعد منتقل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار و افزایش دشمنی‌‌‌‌ها علیه نظام اسلامی و پرچم برافراشته اسلام در ایران را خاطرنشان کردند و فرمودند: دشمنان ایران اسلامی به تجربه دریافته‌اند که با حمله نظامی، قادر به خارج کردن این ملت شجاع و بزرگ از صحنه انقلاب نیستند و نمی‌توانند میان آنان و پرچم اسلام و قرآن فاصله بیندازند. دشمن از تجاوز نظامی خود به ایران بیش از ما متحمل رنج و زحمت شد و دولت بعثی امروز در نتیجه اعمال و رفتار خود در نهایت نکبت، فلاکت، فضاحت و بی‌‌‌آبرویی قرار دارد و کاری از او ساخته نیست.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای اخبار جنگ تحمیلی را موجب گرایش و جذب بسیاری از انسانها به مکتب اهل بیت (ع) دانستند و فرمودند: ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی در برابر یک توطئه خبری قرار داشت اما در عین حال خبرهای محدودی که از جنگ منتشر شد‌‌‌‌‌‌‌‌.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی