news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/06

دیدار رئیس‌العلمای بوسنی و هرزگوین با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، شب گذشته در دیدار آقای مصطفی سیریچ، رئیس‌‌العلمای بوسنی و هرزگوین با ایشان، تصریح کردند تثبیت هویت اسلامی مسلمانان بوسنی در قلب اروپا، نتیجه توکل به خدا، اتکاء به خود و پایداری و فداکاری در برابر دشمنان بود و در هر نقطه دیگری از جهان نیز که مسلمانان حقیقتاً به اسلام تکیه کنند ، اسلام به آنها عزت خواهد داد.
مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم استمرار پایداری مسلمانان و دولتمردان بوسنی و هرزگوین در برابر توطئه‌‌‌‌‌‌‌‌های دشمنان گفتند: دشمن در صدد است پس از شکست در از بین بردن موجودیت مسلمانان بوسنی، هویت فرهنگی آنان را محو کند و مقابله با این توطئه، مرحله دشواری است که نیازمند هوشیاری، عزم قاطع و تکیه بر مردم است. حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای خاطر‌نشان کردند: در هر مسأله‌ای مهم این است که متن مردم در صحنه باشند، چرا که هیچ گروهی جدای از مردم، نمی‌‌تواند یک کشور و یک ملت را از توطئه‌ها محفوظ نگه دارد. بنا‌بر‌این لازم است که قشرهای مردم بویژه جوانان از لحاظ فکری و روحی تجهیز شوند. مقام معظم رهبری با اشاره به حساسیت ملت و دولت ایران نسبت به اوضاع مسلمانان بوسنی افزودند: دین اسلام نیروی عظیمی است که با اقبال ملتها روبروست، اما متأسفانه دولتهای اسلامی قدرت آن را درک نمی‌کنند و این باعث می‌شود آمریکا برای آنها تعیین تکلیف کند، در حالی که تکیه بر اسلام به مسلمانان قدرت و عظمت می‌دهد.
بر اساس این گزارش در این دیدار، آیت‌‌‌‌‌‌‌‌الله جنتی نماینده مقام معظم رهبری در امور بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی