news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/29

برگزاری مراسم ویژه نیرو‌های مسلح استان آذربایجان غربی در حضور فرمانده کل قوا

مراسم ویژه نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی، عصر امروز‌ با حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای، فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی در قرارگاه حمزه سیدالشهداء در منطقه ارومیه برگزار شد. در آغاز حضور فرمانده کل قوا، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و مقام معظم رهبری در برابر یادمان شهیدان، با قرائت فاتحه به مقام والای آنان ادای احترام کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس از نیروهای حاضر در میدان شامل واحدهای نمونه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج و پیش‌مرگان کرد مسلمان سان دیدند. در ادامه مراسم، سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنان کوتاهی خیر مقدم عرض کرد و سپس سردار سرتیپ کاظمی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در گزارشی از فعالیت‌های نظامی و امنیتی منطقه، آرامش و امنیت موجود در استان را حاصل حضور ایثارگرانه نیروهای مسلح اعم از سپاهی، ارتشی، بسیجی و نیروهای داوطلب مسلمان کرد در 8 سال دفاع مقدس و مبارزه بی‌‌‌‌‌امان با اشرار و توطئه‌‌گران توصیف کرد. پس از سخنان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای فرمانده کل قوا در سخنانی با تجلیل از فداکاری‌ها و ایثار نیروهای مسلح منطقه، تلاشهای شجاعانه آنها را برای اداء مأموریت عظیم دفاع از "میهن اسلامی، ملت مسلمان و ارزشها و معارف الهی " موجب رضایت پروردگار و برخورداری از اجر الهی خواندند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات فرمانده شجاع و مؤمن قرارگاه حمزه سیدالشهداء (سردار سرتیپ کاظمی) و بزرگداشت یاد سرداران شهید منطقه غرب و شمال‌غرب کشور، امنیت موجود در این منطقه را هدیه ارزشمند نیروهای مسلح بویژه نیروهای قرارگاه حمزه به مردم، عنوان کردند و افزودند: در پرتو اخلاص عمل نیروهای سپاه، ارتشی، بسیجی، نیروهای انتظامی و پیش‌مرگان کرد مسلمان، اکنون همه اقوام اعم از کرد و ترک و فارس، در امنیت و آرامش بسر می‌برند و با الهام از اسلام روز به روز جلوتر می‌روند. فرمانده کل قوا، با اشاره به فتنه‌‌هایی که دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تحت عناوینی همچون خلق کرد و دفاع از قوم کرد به راه انداختند، اوضاع آشفته کردستان عراق را خاطرنشان کردند و گفتند: به نام خودمختاری خلق کرد آمریکا را به منطقه کشاندند، با تانکهای رژیم بعثی خلق کرد را کشتار کردند و بر روی هم سلاح کشیدند و از مردم کرد حتی در خانه‌‌هایشان سلب امنیت کرده‌‌اند و این همان خوابی است که دشمن برای آذربایجان و کردستان ایران هم دیده بود اما دست قدرتمند سپاهیان پاسدار و دیگر نیروهای مسلح و مردمی و اقتدار و عظمت ملت ایران آنها را ناکام گذاشت و در آینده نیز ناکام خواهد گذاشت.
مقام معظم رهبری افزودند: کسانی که به دروغ به نام مردم کرد حرف می‌‌‌‌‌‌زنند خوب بود این روزها در ارومیه و مهاباد و بوکان و دیگر شهرهای منطقه بودند تا حقایق را می‌‌‌‌‌دیدند و می‌فهمیدند که خلق کرد کیست و کجاست، خلق کرد جزو این ملت است و همچون دیگر اقوام ملت بزرگ ایران، ضمن حمایت از مسؤولان، برای سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی مبارزه و تلاش می‌کند. فرمانده کل قوا، روحیه و اقتدار و عزت نیروهای مسلح را ناشی از وحدت و شجاعت آنان خواندند و با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به "معنویات، ارتباط با خداوند و پیوند با مردم" افزودند نیروهای مسلح باید همواره مظهر نظم شجاعانه و متعهدانه باشند.
در این مراسم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران، رؤسای ستاد مشترک ارتش و سپاه، فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی ارتش و سپاه، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور و همچنین "نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه" و استاندار استان آذربایجان غربی حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی