news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/27

دیدار خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران آذربایجان غربی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در جمع خانواده‌‌های معظم شاهد، جانبازان، آزادگان و ایثارگران استان آذربایجان غربی، شهادت را بالاترین مرحله رشد و تعالی در راه خدا خواندند و بر لزوم توجه کامل و قدردانی همیشگی از خانواده‌‌های شاهد و ایثارگران تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که آمیخته با عطر ایثار و شهادت بود فداکاری و ایثار قشرهای مختلف ملت بویژه شهیدان سرافراز و خانواده‌‌های آنها و دیگر ایثارگران را جوهره پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی توصیف کردند و افزودند: عزت این ملت، سرافرازی کشور و پیروزی در برابر آمریکا و هم‌‌پیمانانش، در حال و آینده در گرو تداوم فداکاری ملت است و این را با تحلیل‌های مادی نمی‌توان تبیین و درک کرد. حضرت آیت‌‌‌الله ‌ خامنه‌‌ای با اشاره به این که استان آذربایجان غربی، کردستان و برخی دیگر از مناطق غربی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درگیر جنگ با دشمنان و توطئه‌‌‌گران شدند تصریح کردند:حاصل فداکاری‌‌های مستمر مردم این مناطق به این نتیجه ختم شده است که امروز در حالی که در مناطق همجوار، آمریکا، کردهای مسلح عراقی و رژیم صدام حضور دارند و مرگ و ناامنی و ویرانی بیداد می‌‌کند، به فضل الهی مردم این مناطق کشور در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌‌‌کنند.
مقام معظم رهبری با تجلیل از صبر و استقامت مادران، پدران، همسران و دیگر بازماندگان شهدا و نیز با ستایش از ایثار و تحمل جانبازان و فداکاری خانواده و همسران آنها و قدردانی از استقامت و صلابت آزادگان و خانواده‌‌های این عزیزان افزودند در پرتو این همه فداکاری و پایداری و ایثار، ملت ایران عزیز و با عزت شد و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز درآمد.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به تلاش دشمن برای تجدید منافع نامشروع خود در این کشور، تهاجم فرهنگی را، پدیده‌‌ای حقیقی و خطرناک‌تر از تهاجم نظامی خواندند و گفتند دشمن می‌‌خواهد با به فساد کشیدن جوانان و از بین بردن مرزهای الهی و اخلاقی در محیط زندگی زن و مرد، روحیه نشاط و فعالیت و تلاش در راه خدا را از ملت ایران بگیرد و در برابر این توطئه بسیار خطرناک، همه قشرهای ملت بویژه جوانان و بخصوص خانواده‌‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران باید، هوشیارتر و مصمم‌‌تر از جبهه جنگ به مقابله بپردازند.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای ایران اسلامی را کشوری عزیز و مقتدر خواندند که کشوری مانند آمریکا را با همه قدرت ظاهریش برای بی‌نتیجه گذاشتن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقا، به دست و پا می‌‌اندازد که این خود نشانه عظمت ملت مسلمان ایران است.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به لزوم ارائه الگوهای درخشان برای جوانان، آنها را امیدهای آینده کشور توصیف کردند و افزودند: شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی و سردارانی چون شهید باکری، الگوی مناسبی برای جوانان میهن اسلامی به شمار می‌‌روند و در راه معرفی آنها به جامعه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
قبل از این دیدار، یکی از جانبازان و ورزشکار بنام رضا کرمانج، مدال طلا و نقره مسابقات بین‌‌‌‌‌‌‌المللی سال 1374 جانبازان در انگلیس را به مقام معظم رهبری هدیه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی