news/content
نسخه قابل چاپ
1375/03/31

دیدار جمعی از شرکت‌‌کنندگان در ششمین همایش جهانی زرتشتیان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از شرکت‌‌کنندگان در ششمین همایش جهانی زرتشتیان با ایشان، طی سخنانی تولد آیین زرتشت در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی مایه فخر و مباهات ملت ایران دانستند و از استقلال، سربلندی، عزت، نامداری و پرتحرک بودن ایران در عرصه‌‌های جهانی به عنوان دستاوردهای مهم نهضت عظیم اسلامی برای پیروان ادیان گوناگون در ایران یاد کردند.
مقام‌ معظم ‌رهبری به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کردند و فرمودند: در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند. اسلام رسمیت دین زرتشت را پذیرفته است و ملت ایران زرتشتیان را در هر نقطه‌‌ای از جهان که زندگی میکنند در زمره هم‌‌میهنان خود محسوب میکنند.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای حاکمیت بیگانگان و عوامل آنان بر سرنوشت ملتها را برای هر ملتی ذلت‌‌بار خواندند و فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی امروز حکومتی در ایران بر سر کار است که خود را از مردم میداند و برکات این کشور را برای مردم خود میخواهد. ایران اسلامی، کشوری بزرگ و ثروتمند، دارای منابع حیاتی بیشمار و برخوردار از جمعیتی انبوه و متراکم و منابعی فراوان است و ملت ایران با اتکاء به آنها میتواند دنیای خود را آباد و عزت خود را تأمین کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با ارج ‌نهادن بر همایش جهانی زرتشتیان در ایران، فرمودند: ملت ایران فراتر از مرزهای عقیدتی به وظایف خود عمل میکند و آحاد مردم اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی و یهودی دست در دست یکدیگر به کار و تلاش مشغولند. بنا‌بر‌این زرتشتیان ایران و دیگر کشورهای جهان باید این وضع شیرین و مطلوب را قدر بدانند و همت خود را برای آباد کردن ایران آزاد و بهره ‌گرفتن از برکات الهی در این سرزمین مقدس بکار بندند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، مهندس پرویز روانی نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گزارش کوتاهی را از برگزاری همایش جهانی زرتشتیان به استحضار رساند و طی آن گفت: زرتشتیان جهان، ایران را سرزمینی مقدس و محل ظهور اشو زرتشت میدانند و این در حالی است که زرتشتیان ایران در سایه نظام اسلامی و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در آرامش و آسایش کامل بسر می‌برند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی