news/content
نسخه قابل چاپ
1371/08/11

دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز آقای نظر‌بایف رئیس جمهور قزاقستان و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که آقای هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان عالی‌رتبه دو کشور نیز حضور داشتند، آقای نظربایف رئیس جمهور قزاقستان گزارشی از مذاکرات خود و هیأت همراهش با مقامات جمهوری اسلامی ایران را ارائه کرد و طی آن با اشاره به پیوندهای مشترک اسلامی میان ایران و قزاقستان، لزوم ارتقاء سریع سطح همکاریهای دو کشور بویژه در زمینه حمل ونقل را مورد تأکید قرار داد.
مقام معظم رهبری در این دیدار مسئله استقلال قزاقستان و کشورهای آسیای میانه را بسیار حائز اهمیت دانستند و فرمودند: امکانات فراوان و وسعت خاک قزاقستان زمینه مناسبی را فرا روی دولت آن کشور قرار داده است تا بتواند نقش قابل توجهی را در منطقه ایفا کند، همچنین کشورهای این منطقه میتوانند در سایه‌ی روحیه‌ی برادری موجود میان آنها همکاری صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران ایده‌ی اتحاد کشورهای آسیایی را نیز مورد تأیید و حمایت قرار میدهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به امکانات بسیار زیاد دو کشور فرمودند: موقعیت قزاقستان و ایران به لحاظ تاریخی همواره حاکی از دوستی و صمیمیت بوده است لذا دو کشور میتوانند همکاری بسیار گسترده‌ای را میان یکدیگر بنا نهند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی