news/content
نسخه قابل چاپ
1370/06/03

دیدار اعضای جهاد اسلامی فلسطین و حزب‌الله لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز مسئولان جهاد اسلامی فلسطین را به حضور پذیرفتند و طی سخنانی ادامه و شتاب هر چه بیشتر در جهاد اسلامی و اتکال به خداوند متعال را از مسئولیتهای عمده آنان بر شمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن محکوم کردن کنفرانس صلح خاور میانه که از سوی استکبار جهانی بویژه آمریکا طراحی شده، آنرا طرحی شیطانی در به سازش کشاندن مردم و مجاهدین فلسطینی و تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس دانستند و خطاب به نیروهای جهادی فلسطین، فرمودند: راه جهاد با دشمنان اسلام، راه دشواری است ولی باید این راه را طی کرد. در شرایط فعلی ما باید تا آنجا که می توانیم با این کنفرانس منحوس مخالفت کنیم. بیش از هر چیز، باید با حضور فعال مردم و مجاهدین فلسطین و کار سیاسی وتبلیغاتی این توطئه استکباری را به شکست رساند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دولتها و سران کشورهای اسلامی باید مخالفت خود را با این کنفرانس اعلام نمایند و افزودند: ما هیئتهای متعددی را در مورد آگاه نمودن سران و دولتهای کشورهای اسلامی نسبت به این توطئه شوم اعزام نموده‌ایم. ما مخالفت صریح خود با این کنفرانس را بطور مکرر اعلام کرده‌ایم.
ولی امر مسلمین در ادامه سخنان خود فرمودند: تا آنجا که در توان هر مسلمانی هست باید با این توطئه مقابله کند. مردم فلسطین و مبارزین مظلوم این سرزمین مجموعه خود را هر چه قوی‌تر ، عظیم‌تر و منسجم‌تر کنند تا بتوانند در داخل سرزمینهای اشغالی و در سرنوشت فلسطین، نقش تعیین‌کننده داشته باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به نیروهای جهادی فلسطین فرمودند: ما در همه مراحل در کنار شما هستیم. ملت و دولت ایران،‌برادر،پشتیبان و خدمتگزار مردم و مجاهدین فلسطین هستند.
بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، گزارش مشروحی از چگونگی وضعیت سرزمینهای اشغالی و تلاشها و مجاهدتهای نیروهای جهاد اسلامی فلسطین به استحضار معظم له رسید.
بر پایه‌ی همین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رهبران حزب الله لبنان با ایشان، ضمن اعلام حمایت ملت ایران و دیگر ملل اسلامی از مردم و مبارزین فلسطینی و لبنانی،فرمودند: آنچه در پشت سر هیاهو و جنجالهای آمریکا مشاهده می‌شود عبارت از پیروزی حق بر باطل است. عظمت ظاهری جبهه‌ی دشمن به هیچ وجه نمیتواند واقعیتهایی را که ما به آن اعتقاد داشته و آن را تجربه کرده‌ایم، خدشه‌دار کند. آمریکا نمی‌تواند مسأله فلسطین را بنفع خود حل کند. مسأله فلسطین مانند استخوانی در گلوی آنها گیر خواهد کرد و انشاءالله با محو و نابودی اسرائیل حل خواهد شد.
مقام معظم رهبری کنفرانس صلح خاورمیانه را یک خیانت دسته‌جمعی در شرف وقوع دانستند و اعلام داشتند: وارد کردن ضربه‌ای به آرمان فلسطین از طرف دشمنان در حال انجام است ولی آنها بدانند که اگر کنفرانس هم انجام شود، اوضاع تغییری نخواهد کرد و باز هم مردم معترض و مبارزین فداکار و مؤمن در صحنه حضور دارند و مشکلات استکبار با این امور، تمام شدنی نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان، جوانان حزب الله لبنان و مبارزین فلسطینی را به ادامه‌ی مبارزه و جهاد ترغیب فرمودند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی